ARTIKELDenon

Nieuws van Denon en Marantz bij de European Dealer Conference

D+M Group hield ook dit jaar weer haar European Dealer Conference. Vanuit maar liefst 19 Europese landen kwamen de belangrijkste dealers, inkopers en leden van de pers op uitnodiging van het bedrijf achter Denon en Marantz naar één enkele plek in Europa. Natuurlijk kon HiFi.nl niet ontbreken!

Er is opnieuw gekozen voor een innemende locatie voor de Dealer Conference. In het fraaie Italiaanse Sorrento, vlak onder Napels (waar het in 2005 ook te doen was). Gelegen aan een ruime baai, voorzien van fraaie natuur en (gelukkig) ook voorzien van heerlijk weer was de plaats een prima keuze.

Driehonderd genodigden verzamelden zich enkele dagen lang om te ervaren hoe de merken de nabije toekomst voorzien. Een duik in het verleden kon echter ook worden genomen, want natuurlijk werd er veel aandacht besteed aan het 60-jarig bestaan van Marantz.

Denon en Marantz: de visie
Na een nacht in het fraaie Hilton te hebben doorgebracht is het ontwaken met de heerlijke Italiaanse zonnestralen en een dito ontbijt op het terras erg fijn. Toch beloofde de dag een drukke planning te hebben. Snel dus naar de conferentieruimtes, om te horen wat hifi-minnend Europa het komende jaar van deze merken mag gaan verwachten.

De pers kreeg er van Edwin Grote van D+M Nederland en Jim Caudill (CEO D+M Holdings Global) te horen het bedrijf goede zaken heeft gedaan in 2012, ondanks de crisis en enkele tegenslagen zoals de onzekere markt, vertraagde introducties en lichtelijk tegenvallende financiële resultaten. Ook in Noord-Amerika en op ons eigen continent is er sprake een aanzienlijke groei voor de groep New Media. Dat is vrij makkelijk te vertalen; de draadloze toepassingen en de online muziekdiensten vieren nu hoogtij.

Voor de nabije toekomst wordt er ingezet op het verder bedienen van de klanten met apparatuur die voldoet aan de eigen strategie en missie: ‘het verbeteren van levens door geïnspireerde geluidstoepassingen – overal en altijd’. Vooral Denon en Marantz genieten een goede uitstraling en naamsbekendheid; Denon richt zich daarbij op –veelal wat jongere– liefhebbers, terwijl Marantz juist meer de wat relaxte uitstraling heeft. Boston Acoustics, ook inderdeel van hetzelfde bedrijf, ondersteunt beide takken.

MERK

EDITORS' CHOICE