Welkom bij Hifi.nl
Wat is uw leeftijd?

Vanwege de nieuwe AVG regelgeving persoonsgegevens zijn wij verplicht te vragen naar uw leeftijd. De leeftijd dient naar waarheid te worden ingevuld. Door uw keuze te maken bevestigt u dat u zich bewust bent van eventuele aanbiedingen van derden en moeten wij bepaalde content voor u uitsluiten als u jonger bent als 24 jaar. HIFI.nl confirmeert zich aan de gestelde AVG persoonsgegevens wetgeving.


HIFI.nl maakt zelf GEEN gebruik van persoonsgegevens of cookies voor eigen- of commerciële doeleinden. Door hier een keuze te maken accepteert u ook gelijk onze cookies waarvan u weet dat wij deze verder niet gebruiken anders dan u winkels te tonen op afstand van uw locatie in bepaalde overzichten. Wilt u meer weten over de AVG persoonsgegevens wetgeving kunt u terecht bij de Autoriteit persoonsgegevens Uw digitale privacy en veiligheid is belangrijk voor ons en daarom houden wij ons strikt aan de gestelde AVG regelgeving.

Audi R8 met Bang & Olufsen

Rob van Ginneken | 10 februari 2010 | Bang & Olufsen

De R8. Je zou het de werkelijkheid geworden natte droom van een Audi-designer kunnen noemen. Superlaag, met een prachtig lijntje en de uitstraling van een Stealth-bommenwerper.

Nederlands weer. Nu een dan een buitje, met bijpassend halfnat wegdek. Het maakt de eerste kilometers met de R8 tot een sessie ´worstelen met de beer´. Zo gauw het gaspedaal diep wordt ingedrukt, zwelt achter je rug de diepe grom aan tot de brul van een soort getemde racewagen. De sportwagen van Audi springt aanvankelijk nog redelijk gecontroleerd uit de startblokken, maar grabbelt met het toenemen van de toeren steeds wanhopiger naar tractie. Ondanks zijn quattro-vierwielaandrijving. Op dergelijke momenten heeft deze halfbroer van de Lamborghini Gallardo het raffinement van een sloopkogel.

Audi R8
foto: Audi / Inge Veerkamp

En dat wordt alleen maar erger wanneer je de ‘S’-knop op de console indrukt. Op een circuit zonder twijfel een ware vreugde, maar op een verkeersplein oogst je toch ietwat verbijsterde blikken - zo merkten we - wanneer het monster driftend de bocht uit komt zeilen om vervolgens bokkend en spinnend over de oprit van de snelweg weg te accelereren. Waarbij de V8 zo nu en dan schalks de toerenbegrenzer aantipt. Omdat zelfs de geavanceerde R-tronic gerobotiseerd werkende versnellingsbak het geweld niet kan bijbenen.

Audi R8
foto: Audi / Inge Veerkamp

No problem. Hij heeft een uitstraling die misverstanden over zijn karakter voor blijft.

MERK





EDITORS' CHOICE

laden