3D or not 3D, dat was een van de hamvragen op de ISE. Nieuwe en betere 3D-toepassingen voor de consumentenbranche waren er in overvloed, voor professionele doeleinden wordt het driedimensionale beeld nog minder toegepast. Al ontwikkelde Philips (in samenwerking met het Brabantse Dimenco) een soort middenweg met haar 42’’ 3D-display voor foto en video: 3D zonder bril, ook in te zetten voor reclamedoeleinden. Een andere opvallend product in de Philips-stal: een transparante display, te gebruiken voor een koelkast bijvoorbeeld.
In openbare ruimtes worden steeds meer iPads en Android-tablets gebruikt; denk aan winkels of musea. Om deze apparaten te beveiligen ontwikkelde Vogel’s de TabLock, een ultradunne behuizing van hoogwaardig aluminium en staal, die diefstal en onbevoegd gebruik voorkomt.
Ook speelt het merk slim in op de toenemende vraag naar videoconferencing met stijlvolle meubels. Alle benodigde apparatuur past er in, de meubels zijn door het design te integreren in elke omgeving en dankzij ingebouwde wielen makkelijk te verplaatsen.
Een touchscreen oppervlak met vijftig `touchpoints` bij Samsung (PHOTO40)
Op het gebied van videoconferencing biedt LG een all-in-one oplossing; door eenvoudige configuratie en installatie is haar nieuwe multiconference unit binnen no time te installeren. Samsung maakte de blits met alleen al haar grote, stijlvolle stand, gevuld met onder meer de dunste videowall ever, ‘square displays’ en zakelijke displayoplossingen zoals bovenstaande.
(PHOTO40)
Bij de home cinema van Sony was het soms dringen. Bezoekers moesten er ‘ouderwets’ hun kaartje laten scannen. Pronkstuk in de goed geïsoleerde bioscoop - gebouwd door het Vlaamse bedrijf Cinedream - was de fonkelnieuwe 4K-home cinemaprojector, de VPL-VW1000ES. Met een resolutie van 4096x2160 en 8,8 miljoen pixels en een levensechte sound beleefde de bezoeker er op intieme en haarscherpe wijze een overdonderende bioscoopervaring dankzij de trailer van de binnenkort te verschijnen The Amazing Spiderman. Ter vergelijking, zo benadrukte de Japanse demonstrator; full HD heeft slechts 2,1 miljoen pixels, om vervolgens het levensgrote verschil in ‘reality creation’ te laten zien.
Samsung Video Wall (PHOTO40)