HOME ID - Inspire your senses

Erwin van der Putten, directeur van Bowers & Wilkins, leidt het woonbelevingsconcept graag in. Want over het feit dat het partnerschap tussen onder meer Jaguar, Panasonic, Control4 en het Britse audiomerk uniek is, bestaat geen twijfel. Maar hoe is het tot stand gekomen? 

HOME ID - Woonbeleving met totaaloplossingen. Het kantoor is voorzien van
MM-1 speakers (Foto: PHOTO40)

Diverse partijen hebben hun onderscheidende krachten gebundeld om audio, video en home entertainment (totaal)oplossingen in een werkelijke woonomgeving van opvallend ontwerp en design te kunnen presenteren. Het concept draagt de naam HOME ID, gedeponeerd door Bowers & Wilkins, waarbij ID een combinatie is van idee (idea) en de eigen identiteit van de betrokken partners, samengekomen in het voor de gelegenheid door internationaal gelauwerd architect en mede initiatiefnemer Eric Kant ontworpen paviljoen.

“Het HOME ID paviljoen is het fenomenale resultaat van achttien prachtige bedrijven die elkaar aanvullen én versterken,” vervolgt Erwin. “Je ziet heel mooi de aanvullende mogelijkheden van de verschillende merken. Een mogelijkheid die onze dealers vaak niet hebben, omdat ze in hun hifizaak niet in een complete woonomgeving kunnen voorzien.”

(Foto: PHOTO40)

“We zijn dankzij deze setting bijvoorbeeld in de gelegenheid de 800 Serie luidsprekers in een omgeving te plaatsen waarbij ze er uit zien als een meubelstuk dat er thuis hoort, niet als een enorme speaker. Het voegt echt wat toe dat onze producten in een omgeving als deze gepresenteerd kunnen worden, vooral als we het kunnen combineren met de brede mogelijkheden van onze Custom Installation serie.”

De samenwerking met partijen als Tinello (keuken en interieur), Delta Light en Brand van Egmond (verlichting) en Dofine (vloeren en wanden) is exact wat die toevoeging mogelijk maakt. Mensen komen niet vaak in aanraking met inbouwluidsprekers, althans niet zoals ze bedoeld zijn - daar is dit totaalconcept voor nodig. Bij een partnerschap als HOME ID krijgt de bezoeker immers pas echt te zien wat er qua inbouw en integratie mogelijk is. 

De Bowers & Wilkins CM8 en Zeppelin Air (Foto: PHOTO40)

De CM8 en de Zeppelin Air zijn twee belangrijke onderdelen van het brede scala audioproducten dat Bowers & Wilkins rijk is. Maar de custom installation oplossingen die in het paviljoen huizen zijn minstens zo waardevol, dankzij de vele mogelijkheden en het feit dat in iedere behoefte voorzien kan worden. Een totaalconcept als HOME ID is immers een totaaloplossing voor de bezoeker: beleving in een omgeving waar de diverse producten het beste tot hun recht komen. De slogan is niet voor niets ‘Inspire your senses’ - zien, horen en voelen wat er dankzij de deelnemende partijen in huis mogelijk is.

HOME ID - Inspire your senses (Foto: PHOTO40)

LOOP ZELF OOK EENS DOOR HET HOME ID PAVILJOEN MET DE VIRTUELE TOUR VAN PHOTO40

MERK

EDITORS' CHOICE