Problemen vertragen video on demand
Dit stelt Forrester Research in een nieuw rapport. Volgens de marktonderzoeker duurt het nog tot 2005 voordat video on demand Ʃcht van de grond komt.
Volgens de marktonderzoeker zit de ontwikkeling `vastgeroest in de eerste versnelling`. Telco`s en andere contentleveranciers zijn niet al te happig in het investeren in de benodigde technologieƫn, waardoor het kip/ei-verhaal nieuw leven wordt ingeblazen.
Zonder investeringen verbetert de kwaliteit niet, waardoor de uitkomsten van verscheidene testen tegenvallen, zo redeneert Forrester. "De praktijkvoorbeelden falen op vrijwel elk gebied, zoals vraag, investeringen en kosten. Dit zal niet verbeteren voor 2005", aldus Hellen Omwando, analist bij Forrester.
Dit terwijl video on demand de nieuwe melkkoe voor de telecomindustrie kan zijn, aldus de analist. "Proeven wijzen uit dat video on demand de met grote financiƫle schulden kampende telco`s kan helpen. Dit omdat de inkomsten per abonnee zouden worden verhoogd", zegt Omwando.