HOME ID - Woonbeurs 2011

Jaarlijks vindt in de Amsterdamse RAI de Woonbeurs plaats. Van zaterdag 24 september tot en met zondag 2 oktober kun je in een van de grootste beurscomplexen van Nederland terecht voor alles – maar dan ook alles; de slogan leest ‘als je het hier niet vindt, dan is het nergens’  - dat met wonen van doen heeft. Uiteraard hoort de A/V wereld daar ook bij, onder meer vertegenwoordigd in het paviljoen van HOME ID.

Bowers & Wilkins is namelijk voornaam partner in het HOME ID concept, één van de uniekste stands. Eigenlijk doe je het concept met de begrip ‘stand’ zelfs tekort: HOME ID is een complete woning, van luxe garage tot sfeervol dakterras, en van moderne haard tot ruime inloopdouche. Op 400 vierkante meter hebben de diverse samenwerkende partijen een bijzondere setting weten te creëren, waarin ze de vele bezoekers – de Woonbeurs trekt in totaal zo’n 80.000 geïnteresseerden – op de meest geschikte manier aan hun productlijnen kunnen voorstellen: zoals je het thuis ook graag zou hebben. Vanzelfsprekend vind je er dus alles uit de drie belangrijke productgroepen van Bowers & Wilkins: High-end luidsprekers, New Media en Custom Installation.

De Bowers & Wilkins 800 Serie als elegante meubelstukken in de living, de luidsprekers van een Custom Installation Home Cinema set subtiel in het plafond erboven verwerkt, en de vele mogelijkheden van Control4 op het verbluffend scherpe Panasonic scherm (Foto: PHOTO40)

Bij aankomst begeleidt projectmanager en mede initiatiefnemer Bart Altewischer ons naar de locatie van het in een week tijd compleet gebouwde huis – ieder onderdeel speciaal voor deze gelegenheid ontworpen en op maat gemaakt – waar Koen Tillie van Control4 de laatste hand legt aan het home integration system.

(Foto: PHOTO40)

Bij een designer woonhuis bedoeld om van zoveel verschillende interessante partijen het beste en het nieuwste te laten zien, hoort tenslotte een compleet geïntegreerd systeem om alle losse onderdelen aan elkaar te verbinden. Het is dan ook niet vreemd – of eigenlijk wel, je staat er toch even van te kijken – dat er in totaal vijf kilometer kabel door de vloeren en wanden van het paviljoen loopt. En alle applicaties – een gemiddeld huishouden heeft 46 elektronische apparaten –gemakkelijk terug te vinden in één touchpanel aan de wand of in je hand.

(Foto: PHOTO40)

Het gevoel dat er veel te ontdekken valt overheerst, wanneer je de diverse open ruimtes van het paviljoen betreedt. In de garage staat bijvoorbeeld de compleet nieuwe Jaguar XF, die met zijn stijlvolle koplampen, zelfverzekerde uiterlijk en milieuvriendelijke innovaties onder de motorkap al snel duidelijk maakt dat het stijlicoon een aanvulling is op de moderne woonomgeving van HOME ID. Uiteraard is de Jaguar XF voorzien van een geluidssysteem van Bowers & Wilkins, waarbij alles van 400 tot 1200 watt naar voorkeur van de klant geïnstalleerd kan worden. "De XF verenigt het eigentijdse design en rijgedrag van een sportauto met de geraffineerde prestaties en het comfort van een luxe saloon," vult partner Jaguar aan. Een belangrijke partner, gepersonificeerd door de aanwezigheid van deze magnifieke wagen, die dankzij het verleggen van de grenzen van design modellen op de markt brengt die ieder een ander type automobilist aanspreken. 

Restyling bij het merk Jaguar maakt dat het stijlicoon meer dan thuis is in deze moderne woonomgeving, en net als het paviljoen voor een breed publiek toegankelijk is (Foto: PHOTO40)

Op het inspiratieplein staan vervolgens een tweetal afgelopen voorjaar geïntroduceerde PM1 monitorluidsprekers van Bowers & Wilkins, en in de slaapkamer prijkt de Panorama Soundbar om het Panasonic beeldscherm van een sublieme home cinema sound te voorzien. En iedere ruimte heeft wel ergens een touchschreen van Control4 hangen, voor de bediening van verwarming, lichten, luidsprekers, televisieschermen – niet gehinderd door het feit dat het paviljoen helemaal geen deuren heeft, zou je er zelfs de bel mee kunnen bedienen. Of één van de vele A/V verrassingen die het paviljoen rijk is, getuige ook de aanwezigheid van het bijzondere kabelmerk Audioquest.

Ook Audioquest maakt het HOME ID paviljoen een aantrekkelijke omgeving voor de hifi-liefhebber (Foto: PHOTO40)

 

LOOP ZELF OOK EENS DOOR HET HOME ID PAVILJOEN MET DE VIRTUELE TOUR VAN PHOTO40

MERK

EDITORS' CHOICE