In de exotische Bugatti moest Dieter Burmester woekeren met elke centimeter om een carfi systeem naar zijn high end normen te ontwikkelen. Het leverde een boel innovatieve oplossingen op. Bij zijn tweede creatie – in de Porsche Panamera – kreeg Burmester letterlijk en figuurlijk veel meer ruimte. En dat hoor je.
Je zou in deze economisch niet zo florissante tijden denken dat de spreekwoordelijke winkelbel bij een high end audiomerk als Burmester wat minder vaak rinkelt. Maar in Berlijn meldt Dieter Burmester dat hij het drukker heeft dan ooit. ,,We zijn inmiddels in 60 landen actief en er is altijd wat te doen. Ook via de internetsite is er veel belangstelling. Misschien heeft het voor een deel ook wel te maken met de relatief nieuwe activiteiten in de autowereld. Bugatti en recent dus Porsche, dat zijn namen die je imago helpen. Zeker met de hoge waardering die Burmester techniek daar scoort.”
Foto: Inge Veerkamp
Het blijkt bepaald niet vanzelf gegaan. Porsche kwam weliswaar zelf binnenlopen, maar nam in zijn entourage drie concurrenten mee die ook een kans kregen. Dieter Burmester: ,,Een nieuwe ervaring voor ons: een zogenaamde pitch tussen vier merken. Dat is al weer vijf jaar geleden. Wie dat waren? Laat ik het er maar op houden dat het grote namen zijn. We kregen allemaal de opdracht om een conceptsysteem in een Porsche Cayenne te bouwen.”