‘Hahaha, dat is nog eens een keiharde vraag van jouw kant Werner! Ik weet ook al waar je naartoe wilt en wat je er mee wilt zeggen. Het is zeker geen publiek geheim dat conventionele winkels vaak een grote hekel aan thuiswinkels hebben. Die hebben lagere kosten, geen personeel, doen het er maar bij, hoeven doorgaans maar weinig te investeren en ga zo maar door. Ik wil dit pareren door te zeggen dat de tijdgeest inmiddels sterk is veranderd en dat veel conventionele winkels de boot min of meer hebben gemist door niet op tijd met hun tijd mee te gaan.
Zit de moderne consument namelijk nog wel te wachten op winkels waar de kosten zo sterk op alles drukken, dat ze wel iets moeten verkopen - koste wat het kost! Het is dus niet zozeer dat thuiswinkels te lage kosten hebben, als wel dat conventionele winkels te hoge hebben! Een ander aspect is dat een thuiswinkel veel beter aansluit bij de sfeer en ambiance die mensen thuis ook hebben. Bezoekers voelen zich hier dan ook doorgaans snel thuis en beseffen daarbij ook dat er uiterst serieus met hun belangen word omgegaan. Hier in huis hebben ze zakelijk alleen met mij te maken en door het directe 1:1 contact en de thuissituatie maak je jezelf best kwetsbaar. Zeg maar met de billen bloot en daar zijn mensen heel gevoelig voor. Als je jezelf eerlijk bloot durft te geven, vinden mensen dat doorgaans erg prettig en is er al snel een solide basis voor verdere contacten en aankopen.
Wat het merkenpakket betreft, staan hier inderdaad veel minder producten en modellen dan in een grote winkel. Ook staat hier niet alles continue met uitverkoopstickers en prijskaartjes erop. Dat kleinere productenaantal in verschillende prijsklassen, betekent vooral dat ik de consument al veel werk uit handen heb genomen en ik de selectieprocedure zelf al heb verricht. Voor alles wat men bij Luxury kan kopen, steek ik echt mijn handen in het vuur. Het zijn vaak kleinschalige, maar wel zeer gespecialiseerde en bijzonder hoogwaardige merken die lang meegaan en echt goed presteren! Het zijn bedrijven die nog eer weten te halen uit het vervaardigen van prachtige producten en niet meelopen met de waan van de dag. Als laatste hebben traditionele winkels gelijk dat ik het erbij doe. Ik heb overdag namelijk inderdaad een andere functie, hoewel ik door het freelance karakter wel regelmatig vanuit huis kan werken en daardoor vrij gemakkelijk in mijn planning kan schuiven of ruimte maken. Maar is dat eigenlijk wel een echt nadeel dat mensen een afspraak moeten maken? Voordeel van een afspraak is dat ik van tevoren al weet waar het om gaat en daardoor al de nodige voorbereidingen kan treffen. Een veel meer gericht advies of bezoek bespaart zowel mij als de klant tijd en vergroot fors de effectiviteit.'
Conclusie
Een verhelderende winkel met een zeer duidelijke en goed geformuleerde kijk op de huidige handel: hoe Luxury Music in de markt wil staan en heel belangrijk, hoe Tom zelf zou willen dat hij geholpen zou worden. Op mijn vraag waarom hij nu voor de naam Luxury Music heeft gekozen, antwoordde hij dat -naast de mooie en uiterst serieuze high-end producten- ook het complete advies, kooptraject en de nazorg ‘luxueus’, als op rolletjes moet verlopen. Geen hoofdbrekens, geen zorgen, enkel het in alle rust uiteindelijk kunnen genieten van een prachtig stuk muziek.
Zelfs qua prijzen hoeft niemand zich uit dit ‘luxueuze’ traject te onttrekken. Want bij Luxury Music kunt u naast systemen die de € 60.000,- ruimschoots overschrijden, ook terecht voor een meer eenvoudige maar nog wel steeds hoogwaardige set-up van € 2.000,-. Uiteraard vergezeld van hetzelfde adviesplezier van Tom en dezelfde zorgvuldige nazorg. Als u maar uiteindelijk echt tevreden bent, want dat is het enige wat voor hem telt.
Lees meer over Luxury Musix.Â