Van Rebecca Pidgeon`s hoge resolutie Chesky SACD The Raven werd de track Remember Me beluisterd. In de `Normal` filterstand kreeg het akoestische gitaarspel een vrije presentatie en een duidelijke ritmische punctuering mee. Haar zang kwam vrij laid-back over, met een lichte naduk op `s`-klanken terwijl de algehele presentatie een enigzins donkere toonbalans had. Met het `Slow` filter ingeschakeld kwam het gitaarspel beter gearticuleerd over. De zang kreeg niet alleen een meer open presentatie mee maar klonk natuurlijker in de `s` en `t` klanken (met nog enige nadruk op de `s` sibillance). De percussie werd beter uitgelicht, met een duidelijkere dieptestaffeling.
Het filter had met deze superschijf zijn nut bewezen en datzelfde gold voor de Stockfisch SACD The Paperboys Live At Stockfisch Studio. In de Normal stand kwamen bij de track El Baile Del Puma de staccato snaar-strums (beurtelings door het linker en rechter kanaal geprojecteerd) met een rijke en opvallend ruimtelijke nagalm naar voren. De expressiviteit van de fluitpartij werd goed overgebracht terwijl de handklappen als overtuigende smakken (in tegenstelling tot petsen) hoorbaar waren. De `drive` en ritmische samenhang van deze flamboyante muziek werden op zeer bewogen en vrije wijze gecommuniceerd. In feite een klasse prestatie voor een sub-1000 Euro speler.
Met het filter in de Slow stand kwam het staccato snarenspel meer percussief over terwijl het geheel met een betere ruimtelijkheid en met meer lucht om de handklappen werd gepresenteerd. De algehele presentatie deed in de Slow stand pittiger aan en de enthousiaste uitwisseling tussen de tevreden muzikanten (na de voltooing van de sessie) werd zowel beter verstaanbaar als duidelijker in de diepte neergezet. Bij goed opgenomen spraak (in dit geval van vier mannen en een vrouw) kan men direct vaststellen hoe natuurlijk de stemweergave van een bron eigenlijk is en de C545BEE stelde niet teleur. Bij kamermuziek heeft het Slow filter soms het effect van een ambience-enhancer.
Daarnaast komt de attack van percussieve snaarinstrumenten -zoals clavecimbel- beter uit de muzikale verf. Geplukte snaarinstrumenten zoals luit kunnen zelfs meer prominent over komen, zonder echt `hard` te gaan klinken. Een nuttige functie, zeker voor muziekliefhebbers met een muzikaal electische en qua resolutie uiteenlopende zilveren schijfverzameling.