
Vissend naar een eventuele reden om juist nu met een Hi-Visit te komen, laat Koopman  weten het vooral belangrijk te vinden de lezers van onze titels erop te wijzen ‘dat ze er  zijn’. Dat het pand, vorig jaar juni feestelijk geopend na een maand of drie, vier van stevige  verbouwingen (het was eerst een kroeg!) en uiteraard de nodige akoestische  aanpassingen, nu helemaal klaar is om Middelland, Delftshaven en de gehele Rotterdamse  regio (en verder!) van goede muziek te voorzien. Wanneer we een rondje door de zaak  maken, is het haast niet voor meer te stellen hoe het er ruim een jaar geleden, voordat  Koopman en zijn collega’s het pand zelf onder handen nemen, uit gezien moet hebben.  Het kleine buitenterrasje achter het voormalige café is vervangen door een uitbouw waar  Multifoon met de nodige oplossingen van Rivosono in een geweldige luisterhoek heeft  voorzien. De hele hoek van het pand is veranderd in een mooie huiskamer, waar je als  klant op een keur aan modellen en systemen op je gemak de beste keuzes kunt maken. En  tussen deze comfortabele loungeruimtes in vind je alle hifi-merken die het de liefhebber  maar aantrekkelijk kunnen maken om er eens binnen te wandelen. 
 Of er ook nog een specifiek element is dat Multifoon echt uniek maakt? Ja, uiteraard is er  de voortrekkersrol op het gebied van het eerdergenoemde Devialet (naast de eerste  Nederlandse dealer die na München 2013 de nieuwe 110 en 170 in huis haalde, verwacht  Koopman toevallig deze middag de allereerste lading Devialet Phantoms – opnieuw in  primeur in Nederland). Of de uitgebreide mogelijkheden om thuis geadviseerd te worden,  of zelfs geholpen bij verbouwing en installatie. En natuurlijk de bijzondere muziekcollectie  die Multifoon, zowel op plaat als op cd, rijk is. Sluitend advies, handige dienstverlening,  mooi assortiment met een goede dwarsdoorsnede hifi-aanbod doorheen verschillende  budgetten – check, check check.

Uiteindelijk draait het volgens Koopman echter maar om  één ding: de klant helpen zoals je zelf graag geholpen wil worden. En, zo meent de  nuchtere Rotterdammer, “dat is verrekte eenvoudig”. Gewoon luisteren naar de wensen  en situatie van je klant, en hen begeleiden de juiste aanschaf te vinden. Of in de woorden  van collega Danny: “Als je de waarheid vertelt, hoef je nooit iets te onthouden.” (wat  Danny weer toepasselijk geleend heeft van, als we ons niet vergissen, Mark Twain).


