HI-VISITMultifoon hifi

Multifoon in 2015

Rob Nijman | 08 september 2015 | Fotografie Beeldhouwers

Multifoon Hifi

Vissend naar een eventuele reden om juist nu met een Hi-Visit te komen, laat Koopman weten het vooral belangrijk te vinden de lezers van onze titels erop te wijzen ‘dat ze er zijn’. Dat het pand, vorig jaar juni feestelijk geopend na een maand of drie, vier van stevige verbouwingen (het was eerst een kroeg!) en uiteraard de nodige akoestische aanpassingen, nu helemaal klaar is om Middelland, Delftshaven en de gehele Rotterdamse regio (en verder!) van goede muziek te voorzien. Wanneer we een rondje door de zaak maken, is het haast niet voor meer te stellen hoe het er ruim een jaar geleden, voordat Koopman en zijn collega’s het pand zelf onder handen nemen, uit gezien moet hebben. Het kleine buitenterrasje achter het voormalige cafĂ© is vervangen door een uitbouw waar Multifoon met de nodige oplossingen van Rivosono in een geweldige luisterhoek heeft voorzien. De hele hoek van het pand is veranderd in een mooie huiskamer, waar je als klant op een keur aan modellen en systemen op je gemak de beste keuzes kunt maken. En tussen deze comfortabele loungeruimtes in vind je alle hifi-merken die het de liefhebber maar aantrekkelijk kunnen maken om er eens binnen te wandelen.

Multifoon Hifi - Devialet Phantom

Of er ook nog een specifiek element is dat Multifoon echt uniek maakt? Ja, uiteraard is er de voortrekkersrol op het gebied van het eerdergenoemde Devialet (naast de eerste Nederlandse dealer die na MĂŒnchen 2013 de nieuwe 110 en 170 in huis haalde, verwacht Koopman toevallig deze middag de allereerste lading Devialet Phantoms – opnieuw in primeur in Nederland). Of de uitgebreide mogelijkheden om thuis geadviseerd te worden, of zelfs geholpen bij verbouwing en installatie. En natuurlijk de bijzondere muziekcollectie die Multifoon, zowel op plaat als op cd, rijk is. Sluitend advies, handige dienstverlening, mooi assortiment met een goede dwarsdoorsnede hifi-aanbod doorheen verschillende budgetten – check, check check.



Uiteindelijk draait het volgens Koopman echter maar om Ă©Ă©n ding: de klant helpen zoals je zelf graag geholpen wil worden. En, zo meent de nuchtere Rotterdammer, “dat is verrekte eenvoudig”. Gewoon luisteren naar de wensen en situatie van je klant, en hen begeleiden de juiste aanschaf te vinden. Of in de woorden van collega Danny: “Als je de waarheid vertelt, hoef je nooit iets te onthouden.” (wat Danny weer toepasselijk geleend heeft van, als we ons niet vergissen, Mark Twain).






EDITORS' CHOICE