Maar ook de online-shops hebben nadrukkelijk een eigen gezicht, zegt Hartman, die zelf figureert in de folders van Coolblue en in hun YouTube-filmpjes, geschoten in de eigen studio. Net als Stoelhorst overigens. “Wij zijn het bedrijf, willen we uitstralen.â€
Het YouTube-kanaal biedt een andere ‘zichtbare’ service. Hartman: “Hier zien mensen het product in handen van een specialist. Ik heb hier bijvoorbeeld laatst de Harman Kardon BDS 300 Blu-ray Home Cinema besproken. Op de site zie je de voor- en achterkant. Op film zie je veel meer. ‘Kan ik het zelf wel aansluiten’ , denken sommige mensen dan. Daarom leg ik bijvoorbeeld ook uit wat de aansluitmogelijkheden zijn. Daarmee trek je mensen net over de drempel van de webshop.â€
Eerste orders
Terug naar het magazijn, waar ondertussen een lichtelijk opgewonden stemming heerst bij Jeroen Hartman en Martijn Stoelhorst. De eerste orders op Homecinemacenter.nl zijn namelijk geplaatst, ze worden aan de band ingepakt om verstuurd te worden. Stoelhorst: “Toch een bijzonder moment. Een nieuwe shop openen blijft altijd spannend.â€
Ongetwijfeld kunnen er binnenkort weer nieuwe namen aan de shoplist toegevoegd worden. Zo werkt Coolblue momenteel aan een receiver-store, om de echte hifi-liefhebber nog beter tegemoet te kunnen komen.
www.coolblue.nl
www.coolblue.be
www.facebook.com/coolblue
www.youtube.com/coolblue