HI-VISIT

Visie en Toekomst

Guido de Kanter | 22 juni 2006

“Fujitsu`s projector, de LPF-D711 (22.000 euro – GdK), is eigenlijk vooral ontwikkeld om aan te tonen waartoe AVM in staat is. Perfecte bewegingsscherpte, contrast en natuurlijkheid van de kleuren. Je zag dat de kleuren van blaadjes en bloemen exact overeenkomen met wat je nu ziet als je naar buiten loopt. Helaas betreft het een soort koopbaar prototype, dat met de hand gemaakt wordt. De technologie is nog zo nieuw en de componenten zo exclusief, dat Fujitsu er geen tienduizenden van kan bouwen. Dat verklaart de prijs.”


Visie

Henk Geurtsen vindt het belangrijkste aan een hifi-systeem dat het moeiteloos speelt, en ook dat het zonder veel moeite een goede klank ontwikkelt. “Als ik iets aansluit, dan moet het binnen een paar tellen goed zijn”, verklaart hij. “Natuurlijk valt er bij het fijntunen altijd veel te winnen, maar ik hoor altijd al heel snel of het in een bepaalde ruimte wel of niet gaat lukken met de gekozen set.”

Servi-Q

“Ik zit nooit highendig te luisteren, ik let er niet op of elk aspect tot in de puntjes `goed` wordt weergegeven. Ik wil genieten van muziek. Een gewoon tweewegsysteem met een modale, maar goede versterker kan me volop bevredigen. Een goede installatie, van welk kaliber ook, speelt makkelijk. Geeft lucht en ruimte, zonder te vermoeien. Ik wil een hele avond kunnen genieten zonder dat ik met hoofdpijn naar bed moet.”


Toekomst

Gevraagd naar wat hij met Servi-Q van plan is, zegt Geurtsen: “Nou, ik hoef er niet persé meer merken bij te hebben. Kijk naar Canton, en het marktaandeel dat ze hebben in Duitsland, dan zie ik nog een hoop potentieel vergeleken met wat we nu hebben. Wél wil ik doorbreken in de car-hifi, de Eclipse producten hebben dat in zich.”

“De verhuizing naar ons nieuwe pand heeft een hoop tijd gekost. Daarom gaan we iets doen wat nog nooit gebeurd is: het bedrijf gaat een dagje dicht, zodat ik samen met mijn vijf personeelsleden een lang weekend naar München kan. Oók om de High End te bezoeken, jazeker, maar we gaan wel meer doen dan dat. Door alle drukte is er de afgelopen twee jaar geen tijd geweest om met z`n allen op stap te gaan, daarom heb ik dit bedacht.”

Geurtsen geeft zijn van het openbaar vervoer afhankelijke gast een lift naar station Amersfoort. Hij zegt: “Je hebt `het` met iets, of je hebt het niet. Een product, of een merk, kan je al te pakken hebben voordat je er erg in hebt. Als eindgebruiker geldt dat, als je bij je dealer staat, maar voor mij geldt dat net zo goed, op zakelijk vlak. Ja, ik heb `het` met al mijn merken. Eigenlijk overstijgt dat het zakelijke.”






EDITORS' CHOICE