ARTIKELMarantz

Bowers & Wilkins

Ook fraai waren de CM 1`tjes in hoogglans wit die op de RSX-1500 aangesloten waren. Een nieuwe kleur dus voor de CM-serie. Maar dat was niet het belangrijkste Bowers & Wilkins nieuws van de avond. Die rol was weggelegd voor een nieuwe productgroep onder de naam New Media. Het eerste product in deze serie kent u al langer: de Zeppelin. Schreef ik in mijn recensie van de Zeppelin lovend over de geluidskwaliteit, iets minder was ik te spreken over het toch wel forse formaat van de Zeppelin. Niet dat dat veel mensen heeft weerhouden er een aan te schaffen, want de Zeppelin is een waar succesnummer.

Toch moet B&W hetzelfde gedacht hebben, want nu stond er ineens een mini-Zeppelin op de B&W stand te pronken. Anders qua vormgeving – er is nog maar moeilijk een zeppelin in te herkennen – maar wel helemaal in lijn met zijn grote broer. Dus weer veel chroom (nou ja, eigenlijk is het gepolijst RVS) en het bekende zwarte doek met de uit-stekende houder voor de iPod. Deze is nu zelfs kantelbaar, zodat ook filmpjes bekeken kunnen worden terwijl de iPod op de mini-Zeppelin staat. Erg goed doordacht.

We kregen ook nog een sneak-preview van andere apparaten uit de New Media serie, maar daar hoort u binnenkort meer over. Het zijn in ieder geval verrassende producten die je niet zo snel van het Britse merk zou verwachten.

MERK

EDITORS' CHOICE