(Gesponsord artikel)



HI-VISITAVNUE

Audio TV Centrum

Max Delissen | 24 december 2010

Trouwe lezers van HiFi.nl weten dat Audio TV Centrum - zoals deze winkel alweer een tijdje heet - in 2005 en 2007 ook al eens het onderwerp was van een Hi-Visit. De eerste ‘herhaling’ was vanwege een forse verbouwing en uitbreiding van de winkel, en ook nu is een aanzienlijke vergroting van het vloeroppervlak een van de redenen om Hifi.nl uit te nodigen voor een bezoek.

De winter begint erg vroeg dit jaar, en terwijl ik in de gestaag neerdwarrelende sneeuw het naast de winkel gelegen (nog steeds gratis!) parkeerterrein oprijd stopt naast mij een van de  bedrijfsauto’s van Audio TV Centrum waar mijn gastheer Wilbert Schepens in blijkt te zitten. Hij was al vroeg op pad vanmorgen om bij een klant thuis advies te geven over een nieuwe AV-installatie. Als we samen naar binnen lopen, op zoek naar een warme kop koffie, valt me aan de buitenkant van de winkel op dat de gevel bijna eens zo breed is geworden. De naastgelegen schoenen-outlet heeft haar deuren gesloten, wat de mogelijkheid bood om aardig wat vierkante meters met bijbehorende etalageruimte aan het winkeloppervlak toe te voegen.


Aan de rechterzijde het nieuwe pand van Audio TV Centrum

Eenmaal binnen is de verandering nog beter te zien. Waar de winkel voorheen niet al te breed en vooral erg diep was blijkt hij nu een stuk ruimer te zijn geworden. De toonbank is naar links verplaatst, want waar die eerst stond moest de muur worden doorgebroken. En daarmee kon aan de rechterkant van het pand zo’n 250 vierkante meter extra ruimte worden gecreëerd. Dat is een aanzienlijke lap vloer, en er is dan ook plaats voor vier kleinere huiskamers die door middel van houten schotten van elkaar gescheiden zijn. Hierin wordt steeds maar één set met beeld en geluid opgesteld, waardoor de klant zich beter een beeld kan vormen van hoe een en ander er thuis uit zou kunnen zien.



Maar dat is nog niet alles. Ter hoogte van waar je vanuit de ‘oude’ winkel de nieuwe ruimte in loopt is een strak vormgegeven witte displaywand van het luxe televisiemerk Loewe opgesteld, en als je rechtsaf gaat kom je in een forse vierkante ruimte terecht waar de grotere luidsprekers en luxere geluidsapparatuur een plekje krijgen. Ik merk op dat de ruimte inderdaad flink groter is, en dat daardoor de opstelling van de apparatuur veel overzichtelijker is geworden. Wilbert haakt hier meteen op in: “Ons assortiment groeit nog steeds, want zelfs in deze wat mindere tijden doen we het gelukkig heel goed. In de oude situatie begon het weer een beetje dicht te groeien. Dat was voor ons niet prettig, maar voor de klant al helemaal niet. In een te volle winkel raken mensen het overzicht kwijt, en dan haken ze eerder af. Een uitbreiding was dan ook hard nodig” 


vlnr: Roel, Leo en Wilbert - foto: Jiri Büller

Ik vraag hem of die uitbreiding vooral noodzakelijk was om meer televisies te kunnen ophangen (toch de grootste ‘ruimte-vreters’), maar tot mijn verrassing blijkt dat niet zo te zijn. “De verhouding tussen beeld en geluid ligt bij ons op zo’n 55 ten opzichte van 45 procent. We verkopen dus bijna net zoveel geluidsapparatuur als televisies en projectoren. We hebben zelfs een aantal nieuwe merken op het oog, maar daarover kan ik in dit stadium nog niet zoveel zeggen. Of een merk of product aan het assortiment wordt toegevoegd hangt van veel factoren af. Zo moet er een importeur achter zitten waar we een prettig gevoel bij hebben. Het moet zowel zakelijk als persoonlijk ‘klikken’. Op productniveau kijken we vooral of iets praktisch en prettig in het gebruik is, en of het een bepaalde meerwaarde biedt. En ja, dat betekent dat we bepaalde apparaten of merken soms overslaan. Aan de andere kant betekent dat voor onze klanten wel dat ze weten dat ze bij ons altijd op goede kwaliteit en service kunnen rekenen.”






EDITORS' CHOICE