Bang & Olufsen Golden Collection creëert herinneringen sinds 1925

Vandaag kondigde het Deense audio- en lifestylemerk Bang & Olufsen (B&O) de Golden Collection aan, een luxueuze nieuwe kleur toegepast op de naar eigen zeggen meest populaire en tijdloze producten van het Deense audiomerk. “De Golden Collection viert de herinneringen die we creëren met familie en vrienden terwijl we allemaal meer tijd thuis doorbrengen dit jaar,” aldus Bang & Olufsen. De Golden Collection is dus een andere kleur voor reeds bestaande producten, van een modern design icoon zoals de Beoplay A9 luidspreker tot het paradepaardje van het Deense audiomerk, de actieve luidspreker Beolab 90. 

Bang & Olufsen Golden Collection: bestaande producten in een nieuwe kleur

De producten in de Golden Collectiion zijn herontworpen in kleuren en materialen die het Deense B&O associërt met warmte en blijvende waarde: goudgetint aluminium, stoffen in aardetinten, echt lamsleder, volle eik en Carrara marmer. “We vinden het fantastisch dat onze klanten emotionele banden opbouwen met B&O producten, net zoals men dat doet met een geliefd meubel. Die connecties worden blijvende herinneringen. De Golden Collection viert dus niet alleen onze toewijding aan vakmanschap en duurzaamheid in design, het viert ook onze 95-jarige geschiedenis van samen met onze klanten herinneringen creëren”, zegt B&O’s VP Design Gavin Ivester.

De Golden Collection bevat negen producten, elk van hen een vaste waarde in het portfolio van B&O. Het gaat om de volgende producten:

Beosound Balance (2.500 euro) uitgerust met goudgetinte aluminium details, wit gebreid textiel en een elegante basis in Carrara marmer. De organische structuur van de marmeren basis zorgt ervoor dat geen twee luidsprekers identiek zijn en voegt zo een extra laagje exclusiviteit toe aan een speaker die op zich al adembenemend is.

Beosound 2 (2.000 euro), gekend voor zijn unieke conische vorm en krachtige 360-graden spreiding van geluid, bestaat uit een dubbel geanodiseerde goud-getinte aluminium body, geproduceerd in Bang & Olufsen’s aluminium fabriek in Struer, Denemarken.

Klanten kunnen de Golden Collection ook mee op stap nemen dankzij de prijswinnende Beosound A1 2nd Generation (250 euro), uitgerust met een parelgestraalde goudgetinte aluminium grid, een echt lederen bandje en een aluminium plaatje met het logo van B&O.

Beovision Harmony (vanaf 19.500 euro), B&O’s premium TV ervaring gekend voor zijn magische openvouwende beweging, werd ontworpen met een nieuw goudgetint aluminium geluidscentrum, een bijbehorende voet en een handgemaakt luidsprekerfront gemaakt van aluminium en licht eik fineer. De Beovision Harmony wordt geleverd met een bijbehorende Beoremote One afstandbediening, gemaakt uit een enkel stuk goudgetint aluminium.

Beoplay A9 (2.750 euro), een draadloze luidspreker die door ontwerpers wordt beschouwd als een meubel op zich, is uitgerust met een goudgetinte aluminium ring, lichte eiken pootjes en een zandkleurige stoffen front van de Deense stoffenproducent Kvadrat.

B&O’s state-of-the-art actieve luidsprekers, Beolab 50 (vanaf 30.000 euro) en Beolab 90 (vanaf 75.000 euro), worden gekenmerkt door goudgetinte aluminium details, een warme zandkleurige stof en handgemaakte lichte eiken accenten.

Voor een persoonlijke luisterervaring kunnen klanten genieten van de Beoplay H95 (800 euro), de beste hoofdtelefoon die het merk te bieden heeft of de Beoplay E8 3rd generation (350 euro), B&O’s bestverkopende true wireless oortelefoons in de luxueuze nieuwe kleur. Beoplay H95 is uitgedost met zandkleurige lamslederen oorschelpen en een gouden aluminium user interface. Beoplay E8 wordt verkocht in een zandkleurige lederen draadloze oplaaddoos en is afgewerkt met elegante goudgetinte details.

Bang & Olufsen Gold Collection: leveringsinformatie

De Golden Collection zal beschikbaar zijn op www.bang-olufsen.com, in Bang & Olufsen en geselecteerde andere retailers vanaf 17 november 2020, de dag van B&O’s officiële 95e verjaardag.

EDITORS' CHOICE