Bryston is nou niet direct het merk dat de markt elk jaar overspoeld met vernieuwingen, upgrades en nieuwe modellen. Een merk dat om het half jaar met upgrades en verbeteringen komt, wekt natuurlijk al gauw de schijn dat het huiswerk niet goed gedaan is en productvernieuwing over de rug van de consument pleegt. Aan de andere kant zijn er maar weinig fabrikanten die het zich kunnen permitteren om modellen jarenlang te handhaven. De wijsheid ligt dus ergens in het midden. In de luisterruimte staat de nieuwe BP26 voorversterker met bijbehorende MPS2-voeding.
Hoe je tegenover productvernieuwing staat, hangt af van je rol in het systeem. De consument wil een uitontwikkeld apparaat, dat in ieder geval een aantal jaren ongewijzigd op de markt blijft en derhalve een behoorlijke waarde houdt. Als producent en in het verlengde daarvan opererende marketeer, weet je dat er hele volksstammen onrustig worden als je ergens 'vernieuwd' op plakt, of een bestaand iets in een nieuw doosje doet. De technici en ontwikkelaars blijven net zolang solderen en veranderen totdat de hele technologie antiek is.
Iemand moet dus tegen ze roepen: 'volgende week gaat het product de markt op, af of niet'. De waarheid in audio is, dat er de afgelopen vijftig jaar maar heel weinig echte verbetering is geweest van geluidskwaliteit. Per productgroep verschilt dat natuurlijk, maar de vooruitgang is mondjesmaat en eigenlijk nauwelijks spectaculair te noemen. Ook laat de audiogeschiedenis perioden zien, dat de geluidskwaliteit massaal terugvalt naar een veel lagere standaard.