Golden Slumbers A Fathers Love – Diverse Artiesten

Timo Schuurbiers | 23 juni 2005

Een album van vaders die op hun eigen manier laten horen wat hun kijk is op het vaderschap. Ze kunnen ook nog eens allemaal goed zingen. Een greep uit de artiesten die op deze CD voorbij komen. Solomon Burke, Will Downing, Smokey Robinson, Phil Collins en Michael McDonald. Dan kun je toch wel spreken over grootheden uit de muziekbusiness.

Golden Slumbers A Fathers Love – Diverse ArtiestenMijn held Dave Matthews bijt het spits af met het prachtige Baby. Objectief of niet, maar samen met Solomon Burke’s Life Is Just A Matter Of Time ook meteen het beste nummer van deze easy listening verzameling. Een aantal nummers zijn speciaal voor dit initiatief gecomponeerd. Andere weer in een nieuw jasje gestopt, zoals You Are So Beautiful. Met alle respect voor de oud Miracles frontman, maar ik hou het toch echt bij het origineel.
Ik pak er even een artiest uit. Richard Marx (jaren 80 met dat foute kapsel). Blijkt toch wel een talent te zijn. Heeft o.a. 11 nummer 1 hits geschreven en heeft meer dan 30 miljoen platen verkocht. Zijn bijdrage aan deze CD zijn 2 songs. That’s My Job zingt hij zelf en het met een grammy award bekroonde Dance with My Father wordt vertolkt door country ster Buddy Jewell.

De bekende acteur James Earl Jones leest nog een mooi gedicht voor waarmee deze CD ook eindigt. Het klinkt misschien allemaal erg zoetsappig, maar daar moet je misschien ook vader voor zijn. Vooral op een druilerige zondagmiddag, als de kinderen op bed liggen, is een melancholisch gevoel bijna niet te onderdrukken. Zal ik mijn vader zo eens bellen? Ik neem nog snel een stevige bak koffie, voordat het hier binnen ook gaat regenen. Een gedeelte van de opbrengst gaat trouwens naar het National Fatherhood Initiative (NFI).

Aanvullende informatie
13 tracks: 54:18
Distributie: J&S Music