NIEUWSB&W

High Fidelity Belgium 2005

Redactie HiFi.nl | 11 november 2005 | B&W

(ingezonden mededeling)

Dit weekend organiseert audioforum.be High Fidelity Belgium editie 2005. Voor het 1ste in haar geschiedenis lanceert audioforum.be een (inter)nationale hi-fi & home cinema show. De verwachtingen zijn hooggespannen, bij alle betrokken partijen. De deelnemende distributeurs, invoerders en fabrikanten verwachten een grote toeloop.


1.Waar staat ‘High Fidelity Belgium’ voor?

High Fidelity Belgium is een (inter)nationale hi-fi & home cinema show voor consumenten. De beurs wordt opgezet in samenwerking met toonaangevende distributeurs en fabrikanten. 

2.Wie of wat is organisator audioforum.be?

Audioforum.be is een initiatief ter promotie van de audiovisuele sector in België. De organisatie steunt op 3 peilers: workshops voor consumenten, een portaalwebsite en consumershows. Een totaalconcept.

High Fidelity 2005
Organisators Benny Winnen & Marco Lisi

3.Waarom shows organiseren?

Met workshops en een portaalsite kan je tot op zekere hoogte animo opwekken. Een show daarentegen is veel grootschaliger en maakt een rechtstreekse connectie tussen de consument en het eindproduct. Het is de kroon op het werk. We bieden dealers, distributeurs en fabrikanten zichzelf en hun producten voor te stellen aan het grote publiek en dat in een aangepast kader. Consumenten krijgen op die manier voeling met de markt. België was op dat vlak zo dood als een pier tot audioforum.be verscheen! Ondertussen organiseerde we al succesvol 4 shows met dealers. Nu zijn we klaar voor onze grootste uitdaging.

4.Wat hopen jullie te bereiken met de show?

Allereerst willen we met High Fidelity Belgium België terug op de audiovisuele kaart zetten. Op middellange termijn willen we de show uitbouwen tot een referentiepunt wat betreft audiovisuele cultuurbeleving. Voor consumenten wordt het een soort barometer van de sector: trends, innovaties, nieuwe merken, design, kwaliteit, betaalbaarheid,…kortom letterlijk ontdekken hoe mooi beeld en geluid kunnen zijn. Omdat dit voor iedereen een andere betekenis heeft gebeurt de organisatie vanuit de buik: muziek en film zijn/blijven het absolute uitgangspunt.
 
5.Waarom Brussel als locatie?

High Fidelity Belgium is een show met ambitie. Voor onze 1ste editie hebben we al verschillende internationale inschrijvingen (Engeland, Duitsland, Nederland, Denemarken, G.H. Luxemburg). Wie weet kunnen over een paar jaar wel internationale fabrikanten aantrekken? Brussel is de hoofdstad van België, Europa en wie weet ooit een belangrijk centrum voor de audiovisuele wereld? Dat onze showhotels slechts op een boogscheut van de vlieghaven van Zaventem liggen is heus geen toeval…

High Fidelity 2005
 
6.Waarom 2 hotels?

Grote, toonaangevende bedrijven kunnen geen deftige presentatie opzetten in ontruimde hotelsuites van 20m², die mensen hebben letterlijk en figuurlijk ‘ruimte’ nodig. Op niveau van distributeurs en fabrikanten werk je bijna uitsluitend met ingerichte vergaderzalen. De grotere hotels scoren meestal net boven de 10. Door het Crowne Plaza en Courtard Hotel te combineren trekken we ons zalenaanbod op tot net geen 30. Dat kan tellen! Dit heb je nodig om voor de consument een duidelijk en volledig beeld neer te zetten van de huidige markt. Een shuttlebus pendelt GRATIS bezoekers heen en weer. Lekker praktisch…publiekstoeloop : 2, parkingaanbod X 2!

7.Waaraan kan de consument zich verwachten?

Een totaaloverzicht van de consumermarkt wat betreft ‘beeld en geluid’. Elke toonaangevende firma van betekenis verzorgt op High Fidelity Belgium een presentatie. Verwacht primeurs, deskundige demonstraties (stereo & surround), aanwezigheid van verschillende fabrikanten zelf… Er vallen prijzen te winnen, worden lezingen gehouden, software en accessoires verkocht en natuurlijk is er ‘live’ muziek!

High Fidelity 2005
 
8.Wat maakt het showconcept uniek?

Het feit dat zo’n grootschalige show georganiseerd wordt in België is op zich al uniek! Ook het concept om met 2 hotels en een shuttlebus te werken vinden we bijzonder. Belangrijkst is de sfeer: geen kille gangen met hokjes vol apparaten! Wel mooie, moderne en open hotelstructuren met oogstrelende presentaties. Als een bezoeker na afloop toffe beeld- en geluidservaringen heeft opgedaan is ons opzet geslaagd!

9.Waarom slechts 3 euro entree?

Muziek en film als cultuurbeleving moet voor iedereen toegankelijk zijn en blijven. Vandaar de eerder symbolische entreeprijs van 3 euro.

10.Wat brengt de audiovisuele toekomst?

Iedereen heeft de mond vol van de integratie van internet, pc, hi-fi, home cinema, mobiele geluidsdragers,… Convergentie noemt dat met een moeilijk woord. Aangezien High Fidelity Belgium het aanbod van de huidige markt reflecteert wordt het vast een aangename kennismaking met de audiovisuele toekomst!

 

High Fidelity Belgium editie 2005
Internationale Hi-Fi & Home Cinema Show

Zaterdag 12 & zondag 13 november

Crowne Plaza Brussel Airport (Diegem)
Courtyard (Evere)

Showtimes: 10u-19u
Entree: 3 euro

info@highfidelitybelgium.be
www.highfidelitybelgium.be

MERK

EDITORS' CHOICE