(Gesponsord artikel)



Ondersteuning en Vakkennis

Max Delissen | 02 juli 2009

Dat komt, zo merk ik steeds vaker, vooral door een gebrek aan kennis. Niet alleen bij mijzelf, maar vooral bij mensen die op internet hun `kennis` met de wereld delen. Daar schuilt dan ook het grootste gevaar. Iedereen gebruikt het wereldwijde web tegenwoordig als exclusieve bron van informatie. Lekker vanuit huis wat inlezen, mening vormen, `pre-shoppen` voor de laagste prijs, en vervolgens met de brokken blijven zitten omdat ondersteuning en vakkennis soms volledig ontbreken.


(Bedieningsgemak en mooi design)

“Dat is volgens mij de voornaamste reden waarom mensen uiteindelijk bij ons terecht komen,” zegt Bob niet zonder enige trots. “Onze klanten komen echt uit heel Nederland. Kennelijk zijn ze bereid om tijd en geld in een flinke reis te investeren, gewoon omdat ze gehoord hebben of uit ervaring weten dat ze hier niet met een kluitje in het riet gestuurd worden. Wij bieden voor iedere beurs een geschikte oplossing, en ook aan onze adviezen en nazorg besteden we erg veel aandacht. Een verkoopgesprek duurt soms wel meer dan drie kwartier, zeker als er toch wel veel uit te leggen is. Als de klant zijn aankoop gemonteerd en geconfigureerd mee wil nemen bieden we uiteraard die mogelijkheid. Op onze inpandige technische dienst bouwen we alles op en zorgen dat het werkend met de klant mee gaat.”


(Computertechnologie hoeft er niet saai uit te zien)

Wat ook vrij uniek is in deze branche is de telefonische helpdesk van Wifimedia. Uniek,  maar eigenlijk ook heel logisch. “Als mensen van heinde en verre naar Arnhem komen om spullen te kopen, omdat ze de expertise die wij bieden nergens anders kunnen vinden, dan moet je ook bereid zijn om die mensen op afstand te helpen als ze met een probleem geconfronteerd worden of gewoon een vraag hebben.” zegt Rik. “We hebben het in de winkel meestal behoorlijk druk, dus lag het idee voor de hand om voor de nazorg een apart telefoonnummer voor te reserveren, zodat we echt de tijd kunnen nemen die nodig is om dingen netjes op te lossen.”


(Demonstraties met beeld zijn ook mogelijk)

Dat het soms erg druk is in de winkel kan ik me goed voorstellen. Het is een erg broeierige doordeweekse ochtend. Zo een waarop je, gegeven de keuze, vaak besluit om toch maar lekker onder je parasolletje in de tuin te blijven zitten. Maar toch is er tijdens ons gesprek voortdurend aanloop van klanten. En aan de tongval van sommige bezoekers te horen komen ze inderdaad bepaald niet uit de buurt.

En zo te zien verlaat iedereen opgewekt en dankbaar de winkel. Goed voorgelicht keren ze huiswaarts. Soms met een doos onder de arm, soms met een offerte, en in elk geval altijd met een hoofd vol nieuwe kennis en goede adviezen. Mijn parkeermeter loopt bijna af, en de belofte van een autoritje met de airconditioning op tien lokt me uiteindelijk naar buiten. Als ik een kwartiertje na het hartelijke afscheid de snelweg op draai bedenk ik me dat het weer een memorabel winkelbezoek is geworden. Bevlogen mensen daar bij Wifimedia, die niet alleen heel erg geloven in hun product en in voorbeeldige service, maar die met hun explosieve groei sinds de opening in maart 2007 het gelijk overduidelijk aan hun kant lijken te hebben. De moeite van een bezoekje waard, dat staat vast.

Meer informatie: www.wifimedia.eu

Zie ook de 360-graden panorama foto`s van de nieuwe winkel.

Alle foto`s zijn gemaakt door Paul Vermeulen (PHOTO40)






EDITORS' CHOICE