Gevraagd naar favoriete sets hebben de heren een algemeen antwoord. Musical Fidelity met Dali Royal Menuet. NAD cd-speler met Cambridge Audio versterker. Melody SP3 met Sonics Aguilla speakers. Quad bron en versterking met 2805 elektrostaten. Het zijn wat voorbeelden van goede combinaties. Wat belangrijk blijft is dat de set van muziek beluisteren een feestje maakt. Keer op keer. Om dat te bereiken moet een set kloppen. Service houdt niet op bij de kassabon maar begint daar eigenlijk pas. Elke set, duur of goedkoop, wordt thuis afgeleverd en opgesteld. Hanze Hifi wil er zeker van zijn dat de set bij de klant thuis werkt, klopt en goed klinkt. Het is tenslotte hun visitekaartje dat ze achterlaten bij de consument.
Het klinkt allemaal idealistisch en het gekke is dat ik de heren vertrouw. De sfeer in de winkel is zo ontspannen en professioneel, dat kan niet als je op je tenen moet lopen. Johan vat het samen in een paar woorden: “Authentiek, eerlijk, jezelf blijven, plezier hebben. Met alles. Met de merken die we kiezen en waar we achter staan. Het niet neerzetten van een overweldigende hoeveelheid apparatuur. Goed beschouwd zijn we zelf ook klant en willen we goed en eerlijk behandeld worden door onze leveranciers. Verplaatsen we ons in de klant dan zien we onszelf. Mensen zoeken een oplossing. Geld speelt altijd een rol maar mag niet de beslissende factor zijn. Het binnenhalen van een aanbieding is heel even leuk, als het een verkeerde aankoop is, is het heel lang vervelend. Wij zijn oprecht blij met onze winkel en alles wat we willen is dat de klant blij is met zijn aankoop. Dát is onze reclame. Wij leren sommige klanten de kunst van het luisteren naar muziek, onszelf houden we dagelijks voor dat het een kunst is te luisteren naar de klant”. Ik denk dat Johan en collega’s geen betere afsluiting van het gesprek zouden kunnen bedenken.