(Gesponsord artikel)



HI-VISITStevens HiFi

“Het verschil tussen klank en emotie is het advies!”

Max Delissen | 16 juni 2011

Ik merk vervolgens op dat er in de winkel met relatief eenvoudige kabels wordt gedemonstreerd, en dat er ook geen spectaculaire merken in vergrendelde vitrines liggen. “Ach, weet je,” zegt Johan, “wij zijn absoluut niet tegen duurdere merken, en we twijfelen niet aan het nut van betere kabels, maar we zijn er van overtuigd dat er naar verhouding veel merken op de markt zijn die hun te dure product verstoppen achter allerhande schimmige marketingpraat. Als je je set goed moet krijgen met kabels, zoals zoveel audiofielen proberen, dan heb je ergens bij het samenstellen van de componenten al een fout gemaakt. Verbeteren kan, maar de verhouding moet kloppen. In het maken van de meest op elkaar afgestemde sets ligt nu juist onze specialiteit. Wij inventariseren uitgebreid de wens en de smaak van de klant, en baseren daar ons advies op.”

(© PHOTO40)

“Juist,” vult Geert Stevens aan, “ik geef bij duurdere sets ook altijd advies bij de mensen thuis. Want het is mogelijk dat de combinatie die ze in de winkel mooi vonden in hun huis minder optimaal gaat werken. Het kost wat meer tijd, maar die investering verdien je dubbel en dwars terug met de tevredenheid die je ermee bereikt. En je kunt je geen betere ambassadeur wensen dan een tevreden klant.”

(© PHOTO40)

De parkeermeter dwingt me tot mijn spijt om het bezoek langzaamaan te gaan afronden. Geert Stevens en zijn manager Johan hebben een zeer interessante kijk op hifi, en ze weten verdraaid goed waar ze mee bezig zijn. Aan het eind van ons bijzonder openhartige en prettige gesprek heeft Geert Stevens nog een paar tips voor muziekliefhebbers: “Koop binnen je budget de beste set die je kunt bereiken door het geld op de juiste manier te verdelen over de verschillende componenten van de keten en laat je vooral goed adviseren. Kies een merk waarvan je weet dat het een muzikaal hart heeft. Wat accessoires betreft: koop alleen die tweaks die je met een blinddoek voor ook kunt horen. Investeer liever in een duurdere versterker of bron dan in exorbitante bekabeling. En als allerbelangrijkste tip: ga zo vaak mogelijk naar een concert, liefst klassiek of jazz, maar zeker akoestisch. De energie die je daar hoort én voelt is de enige ware referentie, en het zal je kijk op muziek veranderen.”

Met die wijsheden in mijn achterzak neem ik afscheid van de heren. Ik moet ruiterlijk bekennen dat ik een nogal vergeeld en achterhaald beeld had van de Belgische hifimarkt. Als Stevens Hifi and Home Entertainment model staat voor de bevlogenheid en dienstverlening waar Belgische hifikopers op mogen rekenen, dan boffen ze enorm. Eigenlijk vat de slogan die Geert Stevens gebruikt in zijn advertenties op zeer kernachtige wijze zijn opvattingen samen: “Het verschil tussen klank en emotie is het advies!”

Nadat de fotograaf en mij wel drie keer is toegewenst dat we veilig thuis zullen komen, gaan we met een warm gevoel op weg naar de auto. Het was een mooie dag in Gent, en niet alleen omdat de zon scheen...

(© PHOTO40)






EDITORS' CHOICE