(Gesponsord artikel)



HI-VISITConcerto Audio

Tweede zaak

Bart Nijman | 13 december 2010

Eigenlijk zou ik ook nog een Concerto kroeg moeten beginnen in deze straat, waar op écht goede apparatuur écht goede muziek gedraaid wordt”, mijmert Alex, al komt de nuchtere ondernemer in hem snel weer boven. “Je kunt in principe in een maand een winkel beginnen”, legt hij uit. “Maar een tweede zaak openen betekent dat je iemand anders het bedrijfsleiderschap moet toevertrouwen en dat je op één lijn zit maar vooral blíjft zitten. Dat vraagt ook veel van jezelf. Soms is de kunst gewoon om niet te veel te willen.” Dus komt er voorlopig geen tweede Concerto Audio.

Niet dat Concerto Audio al af is. “Wel is de kop er natuurlijk af, na die drie jaar. We doen het heel goed, maar de winkel is nog steeds in ontwikkeling”, vertelt Alex. “We blijven groeien als bedrijf, qua kennis, uitstraling en kwaliteit. Mensen weten ons goed te vinden, maar we blijven onszelf verbeteren.” Boven in de winkel zijn twee luisterruimtes, waarvan er eentje binnenkort een glazen vloer krijgt. Daarna zal deze ruimte worden ingericht met enkel apparatuur van Meridian. En qua openingstijden: “We zijn vijf dagen in de week open, maar ik overweeg wel eens naar zeven te gaan, zodat ik bijvoorbeeld op de zondagen specifieke luisterafspraken kan plannen. Maar dat moet ik thuis nog even overleggen”, voegt hij daar lachend aan toe.

Over klandizie heeft Concerto Audio niet te klagen. Ook echte audiofielen weten de zaak te vinden. “Heel veel zijn het er niet, omdat het vaak mensen zijn bij wie de techniek juist wél een belangrijke rol speelt. Aan de andere kant: als audiofiele klanten tevreden naar huis gaan, zullen ze hun ervaringen natuurlijk doorvertellen. Daarmee zijn ze beslist ook ambassadeurs voor de winkel. Maar Concerto wil dingen gefocust doen, met meer aandacht voor de klant dan voor de techniek. Geen gepiel met stekkertjes. Als iemand een kabel of luidsprekersnoer wil testen, geven we dat mee naar huis. Dan mogen ze het zelf uitproberen en dan zie ik vanzelf wel of ze het kopen of terugbrengen.

De doelgroep van Concerto is toch vooral de groep mensen die te enthousiasmeren is voor ‘mooie dingen’. Die mensen willen we helpen met onze technische kennis, zonder er echter een technisch verhaal van te maken. Ik ga er van uit dat mijn klanten hifi kopen voor de muziekbeleving, niet om met de techniek aan de slag te gaan. Daarom komen we alles wat je bij ons koopt, ook zelf thuis aansluiten. Daar is geen discussie over mogelijk: alleen dan kunnen we er zeker van zijn dat je optimaal van je nieuwe spullen kunt genieten.

 






EDITORS' CHOICE