(Gesponsord artikel)



Botman-Multimedia.html

René van Es | 05 juli 2002

Wie een blik werpt in de drie luisterruimtes raakt onder de indruk van het product aanbod. Elke ruimte is voorzien van een projector en/of een plasma scherm. Ik elke ruimte is het ook mogelijk om te genieten van een Dolby Digital systeem. De ruimtes op zich zijn geheel geluiddicht, waardoor de buurman u niet zal storen. Schakelpanelen helpen u een keuze te bepalen. Kijken we naar de elektronica dan zien wij Harman Kardon, Meridian, Van Medevoort, Onkyo, Marantz (het gehele aanbod), Denon (ook de Gold series), Arcam, Sony ES en Cyrus. Deze merken zorgen voor de aansturing van luidsprekers die de bekende namen dragen als B&W, Mission, JMlab, Bose, Infinity, JBL, Elac, REL, Floating Technology, Duson, Tannoy, Kef, Clio, Final en Piega. Ook aan kabels en interconnects geen gebrek met Van den Hul, Siltech, Van Medevoort, Bandridge en MIT. Tenslotte kunt u nog kiezen uit tv toestellen van Loewe, Sony, Philips en JVC. In een vierde open ruimte is de eerder genoemde B&O afdeling gerealiseerd, waar uiteraard alles van het B&O pakket staat opgesteld voor de liefhebbers van design, gemak en systeemintegratie.

Botman Multi Media is een gevestigde naam in Noord Holland. Klanten zijn te vinden in Amsterdam, Bergen, Den Helder, de tussenliggende plaatsen en uiteraard in Hoorn zelf. Hij startte zijn carrière in de audio/video als buitendienst medewerker bij van Ingen in 1983. Niet zo vreemd want zijn hobby’s in die tijd waren muziek, radio en DJ in een discotheek. In 1985 had hij zich al opgewerkt tot bedrijfsleider. Zo rond de jaren ’90 werd de markt overspoeld door goedkope mini en midi sets en ging voor Frank de lol eraf. Daarom nam hij in 1993 zijn ontslag. Toch kroop het bloed waar het niet gaan kan en toen hij in 1994 de kans kreeg de winkel over te nemen, greep hij die kans en Van Ingen werd Botman Multimedia. Frank is vanaf dat moment de stuwende kracht achter het product aanbod en de laatste tijd heel veel bezig met computer toepassingen. Het audio/video pakket laat hij daarom voor een groot deel over aan zijn specialisten. Frank spreekt niet van verkopers. Hij beschouwt zijn productaanbod van een dusdanige kwaliteit dat het zichzelf verkoopt. En om de klant te helpen met zijn keuze heeft hij adviseurs. Personeel dat al jaren in de winkel of daar omheen werkt. Er is ook nauwelijks verloop in het personeelsbestand. Wat Frank belangrijk vindt is dat de klant wordt benaderd door iemand met liefde voor het vak. Goed op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen, met oog voor het verleden en gevestigde producten, communicatief vaardig en vooral klantgericht. Men moet ook praktisch zijn ingesteld en een onderzoekende geest hebben. Want bij Botman weet men graag wat er in en achter de elektronica steekt.






EDITORS' CHOICE