“We hadden een goede ruimte gebouwd met een vlakke RT60 curve, dus ik verwachtte reeds een uitstekende prestatie van de CR1,” zegt Laurence. “Ik werd niet teleurgesteld. Het detail en gebrek aan vervorming in de midden en hoge tonen is een geschenk voor mensen die gewend zijn geraakt aan traditionele compressie-driver gebaseerde systemen.”
Foto: BF181
“De echte verrassing voor mij was de BF181i subwoofer,” vervolgt hij. “Ik heb veel problemen ervaren met het gebruik van cinema subwoofers in kleinere ruimtes. Het resulteert vaak in een zeer holle bas, die zeer moeilijk of onmogelijk te equalizen is. Het gebruik van kleinere, self-powered studio subwoofers vraagt om meerdere stuks om voldoende geluidsdruk te generen. Vaak kan dit pompeus en ongecontroleerd klinken, zelfs nadat equalizing is toegepast.”
Foto: CCS8
Met het systeem in gebruik, meldt Laurence dat het een ongekend succes is. “Het is van vitaal belang dat een mix voor een film goed overkomt en hetzelfde klinkt in iedere bioscoop,” zegt hij. “Je kan gemakkelijk een geluidsysteem kiezen dat beter klinkt dan wat over het algemeen is geïnstalleerd in de meeste bioscopen en dubbing studio’s, maar deze klinken zo anders, dat een mix niet goed overkomt. Het Alcons systeem krijgt het verbazingverwekkend genoeg voor elkaar beter te klinken, met meer detail en nauwkeurigheid, met minder vervorming, zonder echt anders te klinken.”
Foto: ALC2
“Dit is één van de beste klinkende screening rooms in Londen en zonder twijfel één van de beste in het bezit van een filmstudio,” vervolgt hij. “Zo vaak met audio, weet je pas dat men het goed heeft gedaan als je geen klachten krijgt. Maar dit systeem is zo’n succes dat we zeer positieve reacties krijgen van iedereen. Om te zeggen dat de cliënt tevreden is, is een groot understatement!”