ARTIKEL

Woonbeurs 2010 – vervolg Musica É

Max Delissen | 28 september 2010 | Fotografie Paul Vermeulen

De Keuken

[keuken]

Tijdens de beurs niet alleen een onuitputtelijke bron van de meest exquise liflafjes, maar in deze `woning` ook een centraal punt van waaruit een oogje kan worden gehouden op wat zich elders in huis afspeelt.


(rechts op de foto architect Eric Kant, de ontwerper van het Musica É paviljoen) (Foto - Paul Vermeulen ©2010)

Vier beeldschermen laten beelden van meerdere kamers zien. Goed om te weten dat de kinderen elkaar niets aandoen terwijl jij de aardappels staat af te gieten.

De Bar

[bar]

De bar herbergt behalve een paar flessen superbe cognac ook een NAD 715 microreceiver die via een zwevend opgehangen setje knalrode, druppelvormige luidsprekers van Podspeakers een fraai muzikaal sfeertje creëert.


(Foto - Paul Vermeulen ©2010)

De Badkamer

[badkamer]

Grenzend aan de slaapkamer bevindt zich de badkamer, waarin een futuristisch fitnesstoestel en een fantastische Jacuzzi staan. Hier is even niet zoveel technologie te vinden, de uitwendige mens staat hier centraal.

De Bioscoop

[bioscoop]

Twee soorten super-de-luxe lederen bioscoopfauteuils van Home Cinema Modules, allemaal elektrisch verstelbaar en sommigen zelfs met ingebouwde koelkast en verwarmde én gekoelde bekerhouder, zorgen voor een uiterst comfortabele kijk- en luisterervaring.


(Foto - Paul Vermeulen ©2010)

De beeldkwaliteit van de Infocus projector is haarscherp, en het geluid van de NAD M15/M25 set met Bowers & Wilkins CT7 luidsprekers uit de professionele custom-install speakers is zeer indrukwekkend. De bekabeling is, net als in alle andere ruimtes, van Audioquest.

Conclusie

Het is lastig om halverwege de beurs al een conclusie te trekken, maar een rondgang onder de deelnemers leert dat iedereen positief is. Mark Vellinga van Sonos zegt: “De kwaliteit van het publiek is zeer goed, mensen komen hier echt gericht binnen. Het voordeel van deze setting is dat je wat langere gesprekken kunt voeren, waarbij het nu eens niet over de techniek gaat maar over hoe het systeem je ervaring verrijkt.”


(Foto - Paul Vermeulen ©2010)

Erwin van der Putten van Bowers & Wilkins voegt hier aan toe: “De deelnemers hebben zich gezamenlijk ingezet om eens een keer volledig vanuit de consument te denken in plaats vanuit hun eigen merk. Dat is best moeilijk, maar je merkt dat het werkt als je elkaar wat gunt. De kern van het succes is de visie van Eric Kant (de ontwerper van het paviljoen – Red.). Zonder hem was dit niet mogelijk geweest. Hij is de bindende factor, omdat hij zonder merkbelang kijkt naar het geheel. En daar profiteert uiteindelijk de consument van.”


(Foto - Paul Vermeulen ©2010)

Het zou mij absoluut niet verbazen als deze unieke samenwerking ook na deze beurs – in een andere vorm – zal worden voortgezet, en er bestaan ook al plannen voor de volgende woonbeurs. Het is, en dat zeg ik zonder enige bescheidenheid, de mooiste stand van de beurs. En dat merk je aan de bezoekers. Ze blijven lang hangen, kijken hun ogen uit en stellen vervolgens veel vragen. Het is even wennen, maar hier wordt definitief een nieuwe doelgroep aangeboord.


EDITORS' CHOICE