HI-VISITAudiofile

Hi-Visit Audiofile

Audiofile, gevestigd in het idyllische Brabantse dorpje ‘s Gravenmoer, wordt gedreven door Michel Keyner (43), een gepassioneerde ondernemer. De zaak is gespecialiseerd in monitorspeakers, geïntegreerde versterkers en streaming audio. De klanten die Keyner over de vloer krijgt - uit heel Nederland, België en Duitsland - krijgen alle tijd en aandacht. “Muziek is emotie, maar het kopen van apparatuur ook.”

’s Gravenmoer, tussen Tilburg en Breda, is een van de mooiste dorpjes van Brabant. Midden in de karakteristieke, lommerrijke Hoofdstraat, in een meer dan honderd jaar oud pand, is Audiofile gevestigd. Een prachtige locatie voor een hifi-zaak met een uniek assortiment en een eigenzinnige filosofie.

Door de grote, warme luisterruimte klinkt Jefferson Airplanes White Rabbit in de versie van jazzgitarist George Benson. Het liefst zou Michel Keyner, eigenaar van Audiofile, de hele dag vinyl draaien, - ‘want dat klinkt gewoon beter’ - maar het is soms ook wat omslachtig. Streaming is voor Keyner op dit moment een zeer goed alternatief als het gaat om gebruikersgemak. Dus wordt ook de muziek van Benson gestreamd, maar afgespeeld op een high endset met componenten van Octave, Master (speakers) en de nieuwe AMR USB D/A-converter.

Profmuzikant
De onuitputtelijke liefde voor muziek, dat is waar het allemaal om draait bij Keyner. “Ik kan intens genieten van mooie muziek, bij voorkeur gestuurd door een intense set.” En dan het liefst muziek van bijvoorbeeld gitarist Al Di Meola of bassist Victor Wooten, zijn muzikale held.

Keyner - geboren in Limburg - komt zelf uit de muziek. Op zijn zesde kreeg hij een gitaar van zijn vader, die beroepsgitarist was. Op zijn twaalfde stond hij voor het eerst op de planken en een paar jaar later ruilde hij de gitaar onder invloed van Mark ‘Level 42’ King in voor een basgitaar. Vanaf zijn 26e speelde hij tien jaar lang als semiprof in verschillende (top 100-)coverbands. Een paar keer per week stond hij op de planken, tot de ‘vrij heftige combinatie nachtleven en werk’ hem op ging breken. “Het was fantastisch om in een band te spelen. Wat me vooral dreef was om met een goed georganiseerde groep muzikanten een zo strak mogelijke performance neer te zetten. Elke noot moet kloppen, ver achter de komma.” 


EDITORS' CHOICE