TP Vision introduceert de eerste draagbare speakers van het merk AOC. De AOC O1, AOC O2 en de AOC O3 zijn beschikbaar vanaf deze zomer. TP Vision heeft nog geen prijsinformatie voor de Benelux bekend gemaakt.
TP Vision, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het ontwerp, de productie, verkoop en marketing van Philips TV- en Sound-producten, gaat samenwerken met zusterbedrijf AOC uit de TPV-groep. Het doel van de samenwerking is om een reeks geluidsproducten te lanceren onder het AOC-merk die gericht zijn op een jonger publiek. AOC is een divers merk dat reeds wordt geassocieerd met innovatieve elektronica van hoge kwaliteit en waarde en is momenteel wereldwijd marktleider op het gebied van speciale gaming-monitoren met zijn ‘AGON by AOC’ portfolio. Deze AOC-producten oriënteren zich op een nieuw en vooral jonger publiek via innovatieve communicatie gericht op de kernwaarden Saamhorigheid, Plezier en Verbinding. Draagbare luidsprekers passen kennelijk wel in dit straatje.
De samenwerking richt zich in eerste instantie op de snelgroeiende markt van draagbare audiosystemen. Er worden drie draagbare speakers geïntroduceerd die elk een bijzonder, breed en authentiek stereogeluid bieden uit één apparaat. De samenwerking zal zich ook richten op 'on-the-go' muziek en dans om een jonger publiek te bereiken.
AOC is leider in beeldschermtechnologie en nu al een van 's werelds meest succesvolle beeldschermmerken. AOC heeft al veel succes geboekt met de verkoop van producten in de gaming sector. Dit is te danken aan de populariteit van het assortiment AGON by AOC gaming displays, die momenteel wereldwijd de nummer 1 positie voor gaming monitors innemen.
AOC O1, O2 & O3: draagbare luidsprekers
De nieuwe AOC-reeks bestaat in eerste instantie uit drie draagbare luidsprekers, namelijk de compacte AOC Speaker O1, de grotere versie AOC Speaker O2 en het AOC Speaker O3 partymodel. Om een snel ontwikkelingsproces mogelijk te maken, kon elke speaker beroep doen op de bewezen expertise van de TP Vision teams op het gebied van ontwerp, geluidskwaliteit, productontwikkeling en productie.
Een belangrijk onderdeel van de AOC-ervaring bij het gebruik van alle drie de luidsprekers is het bieden van superieure geluidsprestaties, d.w.z. een diepe laagweergave en een extra breed, authentiek stereobeeld. Daarnaast bieden de speakers geavanceerde connectiviteit en deelopties, inclusief het direct schakelen tussen aangesloten apparaten en interconnectiviteit met maximaal 100 speakers.
Daarnaast staat volgens de persverklaring ook duurzaamheid op de voorgrond bij alle AOC Sound-producten. De drie luidsprekers zijn robuust en bieden gegarandeerd een lange levensduur. Tegelijkertijd hebben ze ook een van de hoogste percentages gerecyclede materialen in hun constructie.
Om de lancering van de eerste AOC Sound-producten te vieren, nemen de nieuwe speakers de hoofdrol in bij AOC's wereldwijde partnerschap met de ‘Red Bull Dance Your Style’ en ‘Red Bull BC One’ wedstrijden – inclusief prominente exposure tijdens de evenementen en in-event activaties over de hele wereld. De nieuwe AOC Sound-producten zijn naar verwachting vanaf juli exclusief verkrijgbaar via digitale kanalen, waaronder AOC.com. Prijsinformatie is er nog niet maar de prijzen zullen in lijn zijn met de koopgewoonten en voorkeuren van de doelgroep, aldus de persverklaring van TP Vision. Dit is weinig concreet maar informatie is er nu niet.