Gibson Brands staat vooral bekend als producent van muziekinstrumenten, maar maakte op de CES in Las Vegas bekend bezig te zijn met de ontwikkeling van een gloednieuwe hoofdtelefoon. Het bedrijf zet daarvoor een nieuw merk (Trainer By Gibson) in de markt en schakelde de hulp in van niemand minder dan de Jamaicaanse hardloper Usain Bolt.
Het nieuwe merk, en de eerste hoofdtelefoons, richten zich vooral op gezondheid in combinatie met design, kwaliteit en technologie. De hoofdtelefoons van Trainer by Gibson moeten zo sportfanaten die een geweldig geluid willen maar ook gaan voor een strak design en veiligheid tegemoetkomen.
“Gibson Brands is uitermate innovatief in de muziekindustrie”, verteltt Henry Juszkiewicz, chairman en CEO van Gibson. “Trainer by Gibson zorgt dat de kracht van de muziek sportliefhebbers motiveert. Het product combineert stijl, veiligheid, gemak en een geweldig geluid om mensen te helpen tijdens het sporten.”
“Iedere dag is het mijn trainer die me op gang helpt, maar muziek dat me laat doorgaan. Ik vraag het uiterste van mijn lichaam, op de baan en daarbuiten”, voegt Bolt daar nog aan toe. “Om mijn doelen te bereiken, werk ik hard en moet ik me concentreren. Gibson begrijpt hoe muziek werkt en hoe het je kan helpen.”
Trainer by Gibson moet later dit jaar op de markt verschijnen. Bekijk hieronder de belangrijkste features van de hoofdtelefoons. Overigens kondigde ook het Franse Parrot op de CES een nieuwe sportieve hoofdtelefoon aan.
- - Een AeroFlex ontwerp waarmee je kunt schakelen tussen de lifestyle modus en de actieve modus
- - NightNav waarmee je door een LED-lampje altijd zichtbaar bent in het donker
- - SafeSound voor een veilig en krachtig geluid door zijn 40mm driver open akoestische systeem
- - CoolTouch voor het regelen van de temperatuur van de kussens
- - WeatherSeal voor bescherming tegen slecht weer en zweet
- - FreeMov voor optimale Bluetooth-prestaties en 10 uur batterijduur