Vinyl wordt doorgaans en bijzonder liefkozend het Zwarte Goud genoemd, maar wat hier gebeurt heeft weinig met zwart of goud te maken: Shout Out Louds, een indie rockbandje uit Stockholm, heeft een special edition promo-single'tje uitgebracht dat je thuis nog zelf 'in elkaar moet zetten' - in je vriezer.
De single, die de titel Blue Ice draagt en te vinden is op het vierde album van de band, Optica, is als stunt naar slechts tien ontvangers (een select gezelschap van pers en fans) gestuurd, aan wie het nu de ijskoude taak is om met de instructies van de Zweden een werkend plaatje te fabriceren.
Cool? Wij denken van wel... Al is het even de vraag wat een dergelijke plaat met de gevoelige componenten van je draaitafel doet. De actie lijkt in ieder geval geslaagd: wij hadden nog nooit van de Shout Out Louds gehoord, maar draaien inmiddels wat Scandinavische indierock op de redactieset. Well done, promoteam. Very ice.
Meer opmerkelijke berichtjes uit de wereld van AV op onze Special