Sarah McLachlan – Closer: The Best Of

Eric de Boer | 11 februari 2010

Alweer een reissue heeft de afgelopen tijd het levenslicht gezien. Met ongetwijfeld de feestdagen in gedachten heeft het platenlabel eurotekens in de ogen gekregen. Alle fans die in 2008 namelijk al één van de eerste twee edities van dit verzamelalbum hebben gekocht, missen namelijk twee nieuwe songs die zijn toegevoegd.

Sarah McLachlan – Closer: The Best Of Feit is en blijft dat Sarah McLachlan nog steeds is gezegend met een heerlijke zangstem met een groot bereik. De Canadese zangeres kent een trouwe schare fans en is vocaal te plaatsen tussen Tori Amos en Jennifer Warnes. Haar werk bestaat uit negen studioalbums en nog wat live- en remixuitgaven. Al meer dan vijfentwintig miljoen van haar albums zijn wereldwijd over de toonbanken gegaan en ook voor een jonger publiek heeft ze bekendheid verworven door haar vocalen te gebruiken in het dansbare nummer Silence, dat zowel in 2000 als in een remix in 2008 veelvuldig de kabel en ether werd ingestuurd.

Welnu, Closer: The Best Of Sarah McLachlan biedt dezelfde zeventien tracks als de 2008-versie. Oplopend in chronologische volgorde van albums zijn er pareltjes van nummers geselecteerd die grotendeels ook nog eens goed zijn geproduceerd en vrij transparant klinken. Met natuurlijk tracks als I Will Remember You, Into The Fire en het door de film City Of Angels grootgemaakte en bloedmooie nummer Angel. De twee nieuwe tracks die aan de jongste versie van deze verzamelaar zijn toegevoegd zijn het rustige Don’t Give Up On Us en U Want Me 2 dat wat commercieler aandoet. Beide mooie en typische McLachlan tracks.

Helaas worden de echte fans dus gedwongen om twee keer hetzelfde album aan te schaffen voor (slechts) twee echt nieuwe nummers. Wie de 2008 versie van deze verzamelaar nog niet in zijn of haar bezit heeft en wil genieten van één van de mooiste vrouwelijke stemmen van de afgelopen drie decennia, zal in deze cd een heerlijke appetizer voor de muzikale lustenbevrediging vinden!

Label: Sony Music/ Arista
Speelduur: 71:20 minuten