NIEUWS

Ongewenst gedrag (column)

Redactie HiFi.nl | 02 oktober 2001

Meneer A. neemt telefonisch contact op. Hij is op internet via een webring bij mijn site uitgekomen en op grond van wat hij gelezen heeft denkt hij dat ik hem zou kunnen helpen bij het vinden van een oplossing van zijn probleem. Op mijn vraag of hij in het kort aan kan geven wat het probleem is antwoordt hij dat hij een en ander het liefst in een persoonlijk gesprek toe wil lichten. Uiteraard kan dat. Ik leg hem uit dat het eerste gesprek geheel vrijblijvend is en dat ik in dat intakegesprek altijd wil komen tot een afbakening van de hulpvraag, het beoordelen van de vraag of ik de juiste persoon ben om het desbetreffende probleem te behandelen en uiteindelijk eventueel het formuleren van een gefaseerd hulpverleningsaanbod. We maken een afspraak en ik vergeet het telefoongesprek tot ik op de dag van de afspraak zijn naam weer tegenkom in mijn agenda.

Lees hier de volledige column van Jan de Jeu.


EDITORS' CHOICE