NIEUWSPhilips
Philips eco-label
Redactie AV & Domotica |
12 juli 2009
| Philips
Amsterdam - 90%* van de Philips televisies in Europa heeft van de European Eco-Labelling Board – ondersteund door de Europese Unie – de nieuwe EU eco-label certificatie toegekend gekregen.
Deze certificering kreeg Philips voor de televisies als erkenning voor het produceren van duurzame producten. De EU eco-label certificatie voor tv’s wordt in juli 2009** geïntroduceerd en helpt de consument op een gemakkelijke manier groenere, milieuvriende lijkere producten te kunnen onderscheiden.
Het grootste deel (90%) van het portfolio aan Europese Philips-tv’s is onderscheiden met het EU eco-label. Hiertoe behoren onder andere de topmodellen, waaronder de 9000-serie, de 8000-serie en de Aurea. Het EU eco-label voor deze modellen laat zien dat een tv in staat is een uitstekende beeld kwaliteit en prestatiekenmerken te bieden en tevens milieuvriendelijk te zijn. Ook de overige tv’s van de Philips portfolio, waar onder de 7000, 5000 en 3000 serie, hebben de EU eco-label certificatie gekregen.
De EU eco-label certificatie wordt toegekend aan televisies die een reeks duurzaamheidskenmerken bezitten, waaronder een laag energieverbruik, een laag standby-verbruik, twee jaar garantie, geen gebruik van gevaarlijke stoffen, en een ontwerp dat recycling gemakkelijk maakt.
Aan Philips is het EU eco-label toegekend voor de meerderheid van zijn modellen, omdat:
· voor EU eco-label certificatie een standby-verbruik van minder dan 0,30 W vereist is. De meeste Philips-tv’s met het EU eco-label hebben een standby-verbruik van minder dan 0,15 W – dat 50% lager ligt dan het vereiste niveau;
· de tv’s binnen de landen van de Europese Unie een garantie van twee jaar hebben;
· de tv’s geen gevaarlijke stoffen (zoals lood) bevatten;
· de door Philips ontworpen tv’s gemakkelijk kunnen worden gerecycled.
“Philips is er trots op deze certificatie te hebben gekregen omdat het een bekroning betekent van onze activiteiten in de afgelopen tien jaar om het milieueffect bij het produceren van tv’s tot een minimum te beperken”; vertelt Joop Rijsterborgh, Algemeen Directeur Philips Consumer Lifestyle Benelux. “Ons eco-design proces heeft ten doel Philips-producten te creëren die steeds milieuvriende lijker zijn en het milieu veel minder belasten”.
Philips heeft als doel de consument tv’s te bieden die aanzienlijk betere prestatiekenmerken bezitten ten aanzien van milieunormen op afzonderlijke eco-design terreinen, waaronder energiezuinigheid, het gebruik van verpakkingsmiddelen, het verbruik van gevaarlijke stoffen, het totale gewicht, en gemakkelijke recycling en afvalverwerking.
*Gebaseerd op eigen ramingen
**Alle Philips-tv’s die in juli eco-label certificatie krijgen, komen al in aanmerking voor eco-label certificatie in november 2009
Verdere informatie
Meer gedetailleerde informatie over het EU eco-label vindt u op www.eco-label.com
Meer gedetailleerde informatie over Philips’ aandacht voor duurzaamheid en het eco-vision 4 programma vindt u op www.philips.com/sustainability
MERK