Zoals u vorige week al kon lezen in een nieuwsitem stopt Philips voorlopig met het ontwikkelen van haar 3D "WOWvx" beeldschermen. Nu gaat het Nijmeegse Zero Creative juist net meer aandacht geven aan de ontwikkeling van haar "xyZ" 3D monitoren.
“Voor de branche is het denk ik een groot gemis, dat Philips haar 3D divisie abrupt heeft gesloten, daarnaast is concurrentie altijd goed voor de verdere verbetering van ieder product”, aldus Jean-Pierre van Maasakker, CEO bij Zero Creative. “Maar desondanks biedt deze ontwikkeling ons natuurlijk bij uitstek de kans om een flinke slag te slaan.”
Waar Zero Creative nu slechts nog een beperkt aantal schermen maakt in slechts 3 maten (19/24/46”), zullen ze naar alle waarschijnlijkheid nog dit jaar op de markt komen met een speciaal model voor consumenten. Dan gaat het om een wereldprimeur model welke zowel 3D als 2D in hoge kwaliteit kan weergeven.
Jean-Pierre vervolgt: “Met het oog op de consumenten willen we onderzoeken of we het mogelijk kunnen maken al die recente 3D producties uit Hollywood afspeelbaar te maken op onze beeldschermen.” Maar zover is het nu nog niet, voorlopig zal de consument het ‘moeten doen’ met een nieuwe manier van ervaren van 3D games. Dat is nu al mogelijk.
Het bedrijf is nu op zoek naar distributeurs en winkelketens om het beeldscherm van de toekomst bij de eindgebruiker te krijgen.
Zero Creative is gespecialiseerd in 3D belevingen en maakt hiervoor o.a. interactieve realtime 3D presentaties. Daarnaast is zij thans de enige leverancier van een hoogwaardig LCD beeldscherm, gebaseerd op lenticulaire techniek, dat 3D mogelijk maakt zonder brilletjes.