NIEUWSB&W

Nieuw leven Telefunken

Redactie HiFi.nl | 12 augustus 2006 | B&W

(ingezonden mededeling)

Profilo-Telra blaast Telefunken nieuw leven in 
 
Rotterdam, 10 augustus 2006 - Profilo-Telra, de op twee na grootste TV-producent van Europa, kondigt vandaag een pan-Europese deal aan met Telefunken Licences GmbH. Hiermee krijgt Profilo-Telra de licentie op het merk Telefunken in handen, waardoor het merk nieuw leven wordt ingeblazen.

Profilo-Telra combineert zo haar expertise in de productie van consumentenelektronica met het erfgoed van het merk Telefunken om in heel Europa topproducten in de markt te zetten.
 
Telefunken, een pionier in de elektronicasector, beschikt over ruim 20.000 patenten en heeft met name een sterke positie in de markt voor TV`s. Telefunken wordt door consumenten en professionals erkend als leverancier van producten van de hoogste kwaliteit. Profilo-Telra produceert al sinds 1970 consumentenelektronica voor bedrijven zoals Sony, Matsushita, Thomson en Philips en voor grote winkelketens die producten onder eigen merk aanbieden.
 
"Telefunken heeft zich door de jaren heen bewezen als een sterk merk. Via onze licentiedeal zijn wij ervan overtuigd dat het merk een zonnige toekomst tegemoet kan zien," zegt Halim Ramazanoglu, general manager van Profilo-Telra. "Het is onze intentie om innovatieve, kwalitatief hoogwaardige en betrouwbare producten te ontwikkelen die de consument de beste kijkervaring bieden. Als resultaat van onze inspanningen om het beeldkwaliteit te verbeteren, lanceren we op korte termijn onder het merk Telefunken state-of-the-art producten waarin innovatieve technologie met briljante ontwerpen worden gecombineerd."
 
De eerste Telefunken producten van Profilo-Telra zullen op de IFA in Berlijn worden geïntroduceerd. Nieuwe marktintroducties omvatten Digital Wireless Flat TV`s, unieke zeskleuren DLP-(Digital Light Projector) TV`s, full HDTV`s en LCD-TV`s met vier en vijf primaire kleuren.

MERK

EDITORS' CHOICE