NIEUWSB&W

i-Trendz 2004 succesvol verlopen

Redactie HiFi.nl | 15 november 2004 | B&W

(ingezonden mededeling)

i-Trendz 2004 succesvol verlopen

Amsterdam, 28 oktober 2004 – De eerste editie van het nieuwe lifestyle-evenement voor consumentenelektronica en entertainment i-Trendz, gehouden in de Jaarbeurs Utrecht, was een groot succes. Met 21.375 bezoekers is de beurs meer dan geslaagd.

Van 23 tot en met 25 oktober presenteerden fabrikanten van consumentenelektronica, ICT en telecommunicatie hun nieuwste producten aan consumenten en branchegenoten. Door dit succes hebben de organisatoren besloten om ook in 2005 het evenement i-Trendz te organiseren en wel in de RAI Amsterdam. In de bezoekersenquête heeft driekwart van de bezoekers aangegeven i-Trendz in 2005 zeker weer te gaan bezoeken.

Meer dan 80 merken presenteerden de nieuwste en spannendste producten aan het publiek. Exposanten waren onder andere Archos, Canon, Epson, Fujitsu Siemens Computers, Intel, JVC, Kodak, Logitech, Microsoft, PalmOne, Pioneer, Siemens en VDO Dayton. “Wij zijn tevreden”, zegt Arthur Hemerik van JVC. “Het aantal bezoekers is meer dan wat wij hadden verwacht, op onze stand is het constant druk geweest. De bezoekers waren zeer geïnteresseerd in onze producten, met name in onze Everio digital media camera. Wij begrijpen eigenlijk niet waarom andere grote leveranciers niet op i-Trendz stonden. Een reden zou kunnen zijn dat zij wellicht geen nieuwe producten te tonen hebben?” Derk Wagelaar van Microsoft voegt daar nog aan toe: “De bezoekers hadden zeer veel belangstelling voor Windows XP Media Center Edition dat net op de markt is gekomen. Onze overtuiging dat er behoefte bestaat aan één totaaloplossing voor PC en multimedia in de huiskamer, is beslist bevestigd. i-Trendz is voor ons dus zeker positief geweest en het evenement heeft alles in zich om een nog groter succes te worden.”

Bezoekersenquête
De bezoekers van i-Trendz geven het evenement een zeven-plus als waarderingscijfer. Dit blijkt uit de bezoekersenquête die de organisatie heeft gehouden bij de uitgang van de beurs. Tweederde van de bezoekers was man en eenderde vrouw, en 68 procent van alle bezoekers behoorde tot de leeftijdscategorie 19 tot 49 jaar. Naast het aanbod van merken viel het workshopprogramma zeer in de smaak bij de bezoekers. De enquête toont aan dat 85 procent van de bezoekers behoefte heeft aan meer achtergrondinformatie over de diverse producten en onderwerpen. Zij vinden een workshop hiervoor een goed middel. Van degenen die een of meerdere workshops bezocht hebben, beoordeelde 89 procent de kwaliteit van de workshops redelijk tot zeer goed. Het doel om mensen te helpen bij hun aankoopbeslissing is zeker gehaald, 63 procent van de bezoekers geeft aan door het bezoek aan i-Trendz 2004 beter geïnformeerd te zijn over wat men wil aanschaffen. Wel vond de helft van de bezoekers dat de workshopzalen te klein waren en gaf ruim 35% te kennen volgend jaar graag meer grote merken te willen zien.

i-Trendz 2005 in de RAI
Naast de tevreden standhouders kijken ook de organisatoren van Evensis Media met trots terug op de eerste editie van i-Trendz. “Uit diverse marktonderzoeken bleek dat er grote behoefte is aan een consumentenbeurs op het gebied van elektronica en ICT. Ons antwoord daarop is i-Trendz,” zegt Jasper van de Pas van Evensis Media BV. “De mix van informatie, entertainment en ‘Touch & Try’ zorgt ervoor dat consumentenelektronica toegankelijk wordt voor alle leeftijden en iedere doelgroep. We hebben ze dan ook allemaal voorbij zien komen. Daarom organiseren we volgend jaar weer een i-Trendz lifestyle-evenement. i-Trendz 2005 vindt plaats van 24 en 25 september in de RAI Amsterdam. Hier pakken we grootser uit. We zijn er van overtuigd dat door deze eerste editie het evenement bij verschillende afwezige leveranciers nu hoog op de agenda staat.”

MERK

EDITORS' CHOICE