NIEUWSB&W

3D stap dichterbij

Redactie HiFi.nl | 13 maart 2003 | B&W

Vijf grote Japanse bedrijven zijn een samenwerking aangegaan en vormen nu het 3D Consortium. Het doel van de samenwerking is het verruimen van de potentiële markt voor 3D door meer mogelijkheden te ontwikkelen die ingezet kunnen worden bij 3D schermen.

Daarnaast is er veel aandacht voor de 3D informatie en de verzending van deze informatie.De vijf bedrijven zijn de Itochu Corporation, NTT Data, Sanyo, Sharp en Sony. In totaal werken er nu al 70 verschillende bedrijven samen in het consortium om deze doelen te bereiken, waarbij een intensieve educationele campagne de eerste stap zal zijn op weg naar volledige acceptatie.

In vergelijking met conventionele 2D schermen geven de nieuwe schermen informatie over diepte en de relatieve positie van objecten in de ruimte. Hiermee wordt de meest realistische weergave bereikt, die niet te vergelijken is met de beste 2D schermen. En de toepassingen zijn eindeloos met interesse uit de medische wereld, de bouwwereld, marketeers en TV producenten. Het lijkt dan ook maar een kwestie van maanden eerder dan jaren voordat de eerste resultaten voor consumenten of bedrijven beschikbaar komen.

MERK

EDITORS' CHOICE