Artikelen van Max Delissen
Logitech Squeezebox Boom
Gepubliceerd op 11 februari 2010
Auteur: Max Delissen
| De Squeezebox familie van Logitech omvat een groot aantal apparaten die allemaal als netwerkspeler fungeren, maar die door hun specifieke opbouw verschillende toepassingen hebben. De Squeezebox Boom is eigenlijk een `gewone` Squeezebox, maar door de toevoeging van een stereopaar luidsprekers en een gemakkelijk toegankelijke wekfunctie zal dit compacte apparaat vooral zijn weg naar de slaapkamer of studeerkamer vinden. |
lees verder>> |
IS Europe 2010 - deel 2
Gepubliceerd op 5 februari 2010
Auteur: Max Delissen
| Van 2 februari tot en met 4 februari werd voor de zevende maal op rij Integrated Systems Europe georganiseerd. De ISE heeft sinds een aantal jaren een vaste stek in de Amsterdamse RAI. Deze vakbeurs laat duidelijk zien dat de audio- en videomarkt volop in beweging is. Na een aarzelende start in 2004 is de beurs alsmaar groter geworden. Daar waar de ISE 2004 een bescheiden start kende en een beperkt aanbod toonde aan de geïnteresseerde distributeurs, architecten, aannemers, system-integrators en andere belanghebbenden, blijkt ISE anno 2010 acht hallen van de RAI nodig te hebben om het gehele aanbod onder te brengen. |
lees verder>> |
Ultimate Ears TripleFi 10 in-ear hoofdtelefoons
Gepubliceerd op 5 februari 2010
Auteur: Max Delissen
| Steeds vaker zien we apparatuur die ontworpen is voor de professionele geluidswereld doordringen in de hifi. Dat kan vergeleken worden met ontwikkelingen uit de Formule-1 waar `gewone` automobilisten vandaag de dag plezier en profijt van hebben. Een van de bekendste voorbeelden in de hifi is de mini-monitor (meer bepaald de legendarische LS3-5A van Rogers), maar ook merken als PMC, Nagra en Apogee hebben hun oorsprong in de professionele geluidswereld. En sinds een tijdje mag ook Ultimate Ears zich in dat rijtje voegen. Hun Triple-Fi hoofdtelefoon is rechtstreeks afgeleid van de in-ear monitoring waar zo`n 75% van alle grote artiesten ter wereld vandaag de dag het podium mee op gaat. |
lees verder>> |
Kef Reference 205/2
Gepubliceerd op 28 januari 2010
Auteur: Max Delissen
| De Reference modellen van de Engelse luidsprekerfabrikant KEF behoren al sinds de eerste generatie tot de audiofiele bovenklasse. Liefhebbers weten dat deze serie van het Britse merk altijd bijzondere luidsprekers oplevert, van uiterst hoogwaardige monitorluidsprekers tot enorme vloerstaande modellen, vaak voorzien van aparte technische en akoestische oplossingen en immer het neusje van de zalm op het gebied van geluidsweergave. |
lees verder>> |
Bijzondere modulaire designluidspreker
Gepubliceerd op 6 januari 2010
Auteur: Max Delissen
| Ontwerper Oskar Daniel wilde een luidspreker creëren die een `wall-of-sound` zou kunnen weergeven wanneer er naar muziek wordt geluisterd of naar een film wordt gekeken. Het resultaat is de Hive Modular luidspreker. |
lees verder>> |
Interview Vince Bruzzese (Totem)
Gepubliceerd op 30 december 2009
Auteur: Max Delissen
| Tijdens de afgelopen VAD Show liepen we op de stand van importeur Joenit onverwacht Vince Bruzzese, de charismatische directeur/ontwerper van het Canadese luidsprekermerk Totem tegen het lijf. Zo vaak krijg je de kans niet om een Bijzonder Persoon uit de hifi te interviewen, dus een afspraak was snel gemaakt. |
lees verder>> |
Kharma Experience
Gepubliceerd op 13 december 2009
Auteur: Max Delissen
| Onbekend maakt onbemind, en een profeet wordt in eigen land niet geëerd, dat zijn twee spreekwoorden die in meerdere of mindere mate gelden voor de meeste audiofabrikanten die ons kleine landje telt. Weet u dat er een paar echte high-end merken uit Nederland komen? Stiekem wel schat ik, als u tenminste een regelmatige HiFi.nl lezer bent. |
lees verder>> |
New Music dealershow Brussel
Gepubliceerd op 26 november 2009
Auteur: Max Delissen
| Dealershows zijn op zich niet zo`n nieuw verschijnsel in hifiland. Het zijn doorgaans leuke gebeurtenissen. Een hifizaak nodigt vertegenwoordigers van een paar merken uit, haalt wat bijzondere apparaten in huis en stuurt een uitnodiging naar het volledige klantenbestand. Interessant voor de klant om ook eens met de mensen achter de merken kennis te kunnen maken, en goed voor de dealer om nieuwe belangstelling bij zijn `achterban` op te wekken. Kleinschalig ook meestal, want een winkelpand heeft nu eenmaal een beperkt aantal vierkante meters. Maar de schaal waarop de Brusselse speciaalzaak New Music het aanpakte is van een heel andere orde. Het Courtyard Marriott hotel in Evere (een voorstad van Brussel) was het toneel van een show die meer weg had van een complete hifi-show. Samen met AudioVideo2day.be werd een strak georganiseerd evenement neergezet. Een initiatief dat, onafhankelijk van het achteraf geconcludeerde succes, op voorhand al een aanbeveling waard was. |
lees verder>> |