Om aan te geven dat het hier niet om loze beloftes gaat is de zogenaamde @-Commit garantieverlenging in het leven geroepen. “Kijk” zegt Erik-Jan. “Wanneer een klant bij ons de normaal in de markt geldende prijs, lees: niet per definitie de hoogste prijs, betaalt voor het product van zijn keuze en zich niet laat verleiden door “Internet” prijzen of andersoortige aanbiedingen mag dat beloond worden. Wij waarderen dit in de vorm van een verlengde garantieperiode van in totaal vijf jaar op elektronica en zelfs tien jaar op luidsprekers.” Hieruit spreekt duidelijk het vertrouwen wat Audio-Time in zijn producten heeft. Voor u als consument een prettige gedachte.
Dat de aanpak die Erik-Jan hanteert gewaardeerd wordt door zijn klanten blijkt wel uit het feit dat, geheel tegen de markt in, de omzet van de winkel de afgelopen vijf jaar meer dan verdubbeld is. Mooie aanleiding om Erik- Jan en Angelique te vragen hoe zij hun potentiële klanten proberen te bereiken. “Toen we pas met de winkel gestart waren hebben we veel geadverteerd in lokale kranten. Toen het eenmaal ging lopen kwamen veel nieuwe klanten binnen door mond op mond reclame. We proberen met onze slogan: “Professionele kwaliteit met een Bourgondisch sausje” aan te geven dat de sfeer ongedwongen is maar zeker geen bruin café.” zegt Angelique.
Ik kan niet anders dan dit beamen, de manier waarop Erik-Jan en Angelique het gesprek gaande houden en de open manier waarop ze met elkaar omgaan, zorgt voor een gemoedelijke sfeer waarin het goed toeven is. Naast klanten uit de directe omgeving komen steeds meer klanten van buiten de regio. “Door ons brede aanbod aan kwaliteit producten is het bij ons mogelijk diverse merken met elkaar te vergelijken die in andere winkels niet naast elkaar te vinden zijn.” Het uitgebreide merkenpakket is te vinden op de internetsite, een medium dat ook de nodige klanten richting de winkel lokt. Achter de schermen wordt ook hard gewerkt om binnenkort de volledig nieuwe website in de lucht te krijgen.