(Gesponsord artikel)



HI-VISITHifi Corner

Hifi-Corner.html

Bert Dekker | 08 maart 2007

Ik constateer dat naast de gangbare merken ook een scala aan minder bekende maar zeker niet minder aansprekende merken te vinden is het assortiment. Dit verbaast me niet alleen maar het verheugt me ook. Ik maak de analogie met een stad waar nu eens niet dezelfde winkels in de winkelstraat te vinden zijn, zoals de HEMA, Blokker, H&M, etc. Het wordt pas echt leuk en spannend winkelen als je er ook kleine winkels aantreft met onbekende namen die elk staan voor hun eigen producten. Rene: “Dat heb je goed gezien. De audiomarkt is breder en zeker ook veel interessanter dan men vinden kan bij de gangbare merken. Ook daar waar het middenklasse betreft. Neem het merk Roksan. Hier niet zo bekend maar aan de andere kant van de Noordzee een geliefd merk. Biedt veel waar voor het geld, met name de versterkers en CD-spelers komen keer op keer in tests goed uit de bus. Hetzelfde geldt voor het Tsjechische merk Music Hall. In Duitsland zeer geliefd als gevolg van zijn gunstige prijs gepaard een hoge kwaliteit en dito muziekweergave.
In ieder geval, het is die breedte in ons assortiment die een belangrijke motivatie is voor velen onze zaak te bezoeken, in veel gevallen van ver voorbij onze provinciegrenzen!

Maar zoals je hebt gezien voeren we niet alleen het middenklasse segment in het assortiment. Ook degenen die een stap naar boven willen kunnen we bedienen. We kiezen er dan wel voor om van enkele belangrijke merken in ons segment ook het topsegment op te nemen. Neem als voorbeeld Marantz. We hebben de ervaring dat klanten die na een aantal jaren heel tevreden zijn geweest met hun apparatuur maar nu een stap naar boven willen meestal vasthouden aan componenten van hetzelfde merk. Je begint bijvoorbeeld met een Marantz en in je groeipad naar boven blijft je, bekend en tevreden en als je er mee bent, het merk trouw. Het is daarom van groot belang niet alleen een breed assortiment te hebben, maar ook een productrange te hebben die vanaf de middenklasse naar de bovenkant leidt. Onderweg op het groeipad blijft de klant HiFi-Corner dan ook trouw, dit komt de service aan die klant dan ook alleen maar ten goede.

Ondertussen blijft het een komen en gaan van mensen in de zaak terwijl ik met Rene in gesprek blijf. Ik ken deze drukte alleen van zaterdagmiddagen bij de audio-zaken bij ons in de buurt, in het zuiden van het land waar ik woonachtig ben. Het is pas woensdagmiddag realiseer ik me, wat moet dat niet zijn als het zaterdag is …
Ook valt op dat er veel jeugdige bezoekers zijn. Die vervolgens veelal hun aandacht vestigen op het brede assortiment iPod, Tivoli Audio tuners en andere, meer “hippe” zaken.

Rene: "Het is je duidelijk dat we ons niet alleen richten op de “serieuze” muziekliefhebber. Net alsof de nieuwste trends niet ‘serieus” zijn. Er is immers een grote markt van met name jongeren voor. Veel muziekliefhebbers hebben wat aan te merken op al deze nieuwe ontwikkelingen die in hun beleving weinig “audiofiel” zijn. Het gaat echter om muziek, hier en nu. Velen willen op de fiets of in de trein net zo veel van muziek genieten als thuis. Wie dit niet serieus neemt zal een belangrijke groep consumenten en potentiële klanten in de toekomst gaan missen. De jeugdige muziekliefhebber van nu die zijn muziek beluistert vanaf zijn MP3 speler kan wellicht de muziekliefhebber worden die later een goede set gaat samenstellen waarmee zijn wens kwalitatief hoogwaardige muziekweergave te ervaren wordt waargemaakt. We nemen de jeugd dus uiterst serieus."

De tijd is omgevlogen, ik besef dat ik nog een heel lange weg heb te gaan voordat ik thuis ben. Over “thuis” gesproken, in de paar uur dat ik te gast ben geweest bij HiFi-corner heb ik de hele tijd het gevoel gehad me thuis te voelen. Het is er continue gezellig druk, er wordt veel gelachen, jongeren zijn volop met elkaar in de weer over de pro’s en de contra’s van de nieuwste modellen iPods. Discussiëren stevig met de verkoper die ze te woord staan over de onderwerpen trends, techniek en muziek. Ja, hier wordt duidelijk geleefd in de zaak. De drempel om de zaak te betreden is laag, te verlaten daarentegen heel hoog … Zelden heb ik een zaak meegemaakt waar de sfeer zo open en zelfs vrolijk is. Wat mij betreft mogen veel zaken hier een voorbeeld aan nemen en waar gaan maken waar muziek eigenlijk voor staat: plezier!

In ieder geval werkt deze goede sfeer aanstekelijk en kost het moeite afscheid te nemen van de gezellige drukte en afscheid van Rene en zijn team te nemen. Bedankt voor de prettige ontvangst en veel succes met jullie activiteiten!






EDITORS' CHOICE