(Gesponsord artikel)



HI-VISITDesignspeakers

Dankbaar gebruik

Max Delissen | 13 oktober 2010

In de praktijk blijkt dan ook zo`n tweederde van alle klanten dankbaar gebruik te maken van de mogelijkheid om laat op de dag, `s avonds of zelfs op zondag te komen. En bijna de helft daarvan komt binnen via mond-tot-mond reclame. “Ik merk ook dat veel klanten zich tegenwoordig eerst oriënteren via internet. En dan merken ze dat Designspeakers binnen de niche echt als enige zo goed als compleet is. En waarom zou je drie dagen naar alle uithoeken van het land reizen om verschillende designluidsprekers te beluisteren als je ze hier allemaal naast elkaar kunt zien en horen. Dat is denk ik wel het sterkste punt van Designspeakers; dat je alles op het gebied van designluidsprekers die goed klinken hier gewoon bij elkaar hebt”.

De keuze om echt alleen designluidsprekers aan te bieden is dan wel heel doelbewust gemaakt, dat neemt niet weg dat er bij Designspeakers een streng beleid wordt gevoerd ten aanzien van de geluidskwaliteit. “Alleen mooi is niet goed genoeg, het criterium is overduidelijk dat de luidspreker zowel technisch als klankmatig een meerwaarde moet bieden”. Dat geldt overigens ook voor de geluidsapparatuur, hoewel het designaspect daar niet altijd even ver wordt doorgevoerd als bij de luidsprekers. Maar als de ontwerpers dan los mogen gaan krijg je ook iets heel aparts. Met afstand de gaafste versterker om naar te kijken is wat mij betreft The Amp van Podspeakers. Dit juweeltje in Space Age design past natuurlijk naadloos in het concept van de winkel.

Victor ziet trouwens een duidelijke beweging in de richting van streaming audio. “Ik denk dat ik sowieso zo`n tachtig procent pure stereo verkoop, en steeds minder cd-spelers. Als je er een cd op kunt afdraaien is het vaak een mooi all-in-one apparaat. Mensen moeten hier vanaf binnenkomst het gevoel hebben dat ze een snoepwinkel binnenstappen. Laatst kwam hier iemand luisteren en hij had een collega meegenomen. Die liep echt bijna juichend rond hier: “moet je dit zien, en dat...gaaf!”. En dat is precies het effect dat ik wil bereiken. Ik wil hifi vanuit de emotie benaderen, en niet vanuit de techniek. Uiteindelijk gaat het om de weergave van muziek en is de apparatuur gewoon het middel. Dat is ook voor de lange termijn een goede insteek denk ik. Mijn klanten zijn de `snelle verkoop` een beetje beu, ze stellen veel meer prijs op een persoonlijke één op één benadering. Ik merk dat dat werkt omdat klanten die vijf jaar geleden iets bij me kochten gewoon terugkomen als ze iets nieuws zoeken.

Dat is ook de reden dat de winkel onlangs is verbouwd. Het assortiment groeit. Niet snel, maar wel gestaag. En dat mag niet ten koste gaan van de ruimtelijke opstelling in de winkel. En er was behoefte ontstaan aan meer plaats om af en toe ook eens een evenementje in eigen huis te organiseren. Het resultaat van de verbouwing kan ik eigenlijk niet beoordelen omdat ik de winkel nooit eerder heb bezocht, maar de opzet om een `loungy` huiskamergevoel te creëren is zonder meer geslaagd. Een briljant detail is het poolbiljart dat midden in de ruimte staat. Hierop zijn diverse kleine (bolvormige) luidsprekertjes in allerlei kleuren uitgestald.


De keu`s liggen er bij, wie stoot af?






EDITORS' CHOICE