Er wordt met z’n tienen gewerkt om het bedrijf draaiende te houden, al dan niet met part-timers, waarbij ook familie, al dan niet vanuit de andere tak, weer niet geschuwd wordt. Maar dat doet niets af aan vakmanschap. Integendeel! “We houden elkaar juist scherp, en vinden het een unieke uitdaging om met elkaar iets op te durven bouwen. Twee medewerkers zorgen ervoor dat de 2 bestelwagens continu in gebruik zijn voor het afleveren en installeren van de aangekochte producten en voor het verlenen van service." Over de service zegt Fokke: “Wij schreeuwen niet van de daken dat onze service zo geweldig is maar beschouwen het als vanzelfsprekend dat deze verleend wordt.” Ook zijn de buitendienstmedewerkers regelmatig bezig met het compleet installeren en bekabelen van av producten bij nieuw- of verbouw. Reparaties worden in eigen beheer uitgevoerd maar wel op een andere locatie. Hierbij is ook nog een splitsing gemaakt tussen beeld en geluid omdat beide toch hun eigen specifieke vakkennis vereisen.
Vol enthousiasme vertelt Sylvia hoe de firma zich al 40 jaar zonder problemen weet te handhaven zonder lid te zijn van een inkooporganisatie. "In het verleden zij we wel lid geweest van destijds het eerste echte grote samenwerkingsverband “Hifive”. Daar hebben we geleerd hoe te onderhandelen met leveranciers” vertelt Sylvia en dat werpt zijn vruchten af! “We gaan over het algemeen zonder problemen mee met de prijzen van onze concurrenten en soms zijn we zelfs goedkoper. Maar dat is halen en brengen. Bovendien hebben we naast incidentele acties, november als vaste actiemaand met luidsprekers. In verband met het veertig jarig bestaan zijn er dit jaar in samenwerking met diverse importeurs enkele grote acties geweest waarbij soms kortingen tot 40% verleend werden! Toch proberen wij ons in de advertenties die we in de regionale kranten plaatsen niet te profileren als prijsvechter", benadrukt Sylvia. "We voeren gewoon een scherp prijsbeleid, maar leggen de nadruk liever op een prettige en klantgerichte aanpak."
Naast de al eerder genoemde vanzelfsprekende service hebben we bijvoorbeeld ook nog de tevredenheidsgarantie. Mocht een klant die met zijn zuurverdiende centjes een set of apparaat gekocht heeft thuis om wat voor reden dan ook niet 100% tevreden zijn, dan kan dit zonder problemen omgeruild worden. “We zijn ons er terdege van bewust dat iedereen, een uitzondering daargelaten, hard moet werken voor zijn geld en dit maar één keer uit kan geven.” zegt Fokke. “Zo hebben wij Hi-Fi installaties en televisies in alle prijsklassen en categorieën. Aan ons de schone taak er voor te zorgen dat de klant precies het product krijgt wat bij hem of haar past. De klanten moeten naar buiten gaan met een stukje plezier en emotie. In eerste instantie gaat het erom dat de aangekochte apparatuur goed geluid en beeld weergeeft. Aan ons als vakhandelaar de taak er voor te zorgen dat ook de inwendige opbouw van het apparaat in orde is, maar daar hoef je het gros van de klanten niet mee lastig te vallen. Zij moeten de zekerheid hebben dat wij als winkelier ons vak verstaan en er dus aan deze voorwaarde voldaan is.” zeggen zowel Sylvia als Fokke.
Het emotionele en menselijke aspect van verkoop van audioapparatuur is ook één van de redenen waarom de firma Overgaauw nog maar een half jaar min of meer actief is met internet. De mens moet centraal staan en niet de computer. Zelf zien ze internet nog steeds slechts als informatiebron en om bepaalde zaken te kunnen visualiseren. “Voor de daadwerkelijke aankoop, waarbij het stukje emotie weer om de hoek komt kijken, verwachten we de klant toch echt in de winkel.” weet Fokke te vertellen. Voor wie alvast wat meer wil weten over de mensen en de winkel is er inmiddels een internetsite in de lucht welke te vinden is op www.overgaauw.com.