Testopstelling
De OBH-11/11SE is uitgerust met 2 stel cinch aansluitingen, 1x input en 1x output wat de mogelijkheid geeft de versterker op diverse manieren aan te sluiten. De meest eenvoudige mogelijkheid is een cd-speler of andere bron rechtstreeks op het apparaat aansluiten zodat uitsluitend naar deze bron geluisterd kan worden. Een andere optie is de OBH-11/SE tussen de bron en de normale versterker plaatsen en aldus via de hoofdtelefoonversterker het signaal doorsluizen naar de versterker. Een andere mogelijkheid is gebruik maken van de tapemonitor aansluiting van de versterker waardoor in principe alle op de versterker aangesloten bronnen via de hoofdtelefoon te beluisteren zijn. Gelukkig was de firma Snijders in Rotterdam bereid mij tijdelijk een speciale Chord interlink ter beschikking te stellen waardoor ik gebruik kon maken van de tapemonitor van mijn Naim voorversterker welke op 1 uitzondering na alleen voorzien is van din-aansluitingen.
Muziek
Omdat een vergelijk maken met een andere hoofdtelefoonversterker niet mogelijk was heb ik me voor deze recensie niet gehouden aan mijn vaste referentie materiaal en gewoon muziek gedraaid die me op de momenten dat ik geluisterd heb het meeste aanspraken. Door de aansluiting via de tapemonitor waren dit zowel cd’s als lp’s.
Gebruiksrapport
Door het ontbreken van vergelijkingsmateriaal en een van mijn kant totale onbekendheid met het fenomeen hoogwaardige hoofdtelefoonversterker en hoofdtelefoon wil ik me beperken tot een gebruiksrapport in plaats van een volledige recensie. Om de Creek te beoordelen had ik de beschikking over 2 Beyerdynamic dynamische halfopen hoofdtelefoons te weten de types DT511 en DT931. Zoals al eerder aangehaald beschikt de Creek over 2 aansluitingen aan de voorzijde voor het inpluggen van een hoofdtelefoon. Vergelijken tussen beide aansluitingen leert dat er inderdaad verschil is tussen beide wanneer slechts 1 hoofdtelefoon wordt gebruikt, de ruimtelijke weergave was in mijn geval het meest opvallende bij het vergelijken van beide aansluitingen. Luisterend naar de cd Swing when you’re winning van Robbie Williams laat details horen die me met het beluisteren via de Spendor S3 speakers nooit eerder opgevallen zijn waardoor ik in eerste instantie meer naar deze details ga luisteren en bijna geen oor heb voor het geheel. Na enige gewenning blijkt dat het grote orkest fraai wordt neergezet en de blazers messcherp hun partijtje meeblazen en er een mooi stereobeeld wordt neergezet waarbij de nadruk eerder op de breedte van het beeld ligt dan op de diepte.