Eerder verscheen in dit blad een interview met de technici en investeerders achter het nieuwe Nederlandse luidsprekermerk Sonore. Zoals indertijd toegezegd volgt deze maand een test. Ten tijde van de VAD 2007 was het systeem nog niet volledig uitontwikkeld. Dat neemt niet weg dat de presentatie één van de highlights van deze show was. Net zoals de ervaringen met de vorige maand besproken Magico luidsprekers, kan het beluisteren van de Sonore Statement je psychosociale ego-beeld over weergave behoorlijk overhoop halen. Het opvallende is dat de authentieke weergave van de realiteit massaal herkend werd door het publiek op de VAD Show.
Inmiddels is de huidige versie van het systeem geschikt voor de verkoop. Sonore levert in Nederland, maar is tegelijkertijd bezig om de lucratieve markt in het verre oosten te ontginnen. Daar zit vanouds een belangrijke doelgroep voor kostbare- en exotische audioproducten. Diverse belanghebbenden in Sonore zetten momenteel een distributienetwerk op.
Nederland is met het oog op de afmetingen van het gemiddelde huis, de sterkte van de WAF als ondermijnende factor voor ultiem hifi plezier en de dalende koopkracht, niet het ideale land voor cost-no-object audiosystemen. Op de VAD werd duidelijk dat er een vraag zou kunnen ontstaan naar een kleiner model. Dat is momenteel in ontwikkeling, maar zal niet écht heel klein en compact worden, maar wel in een lager prijssegment komen. Je verliest dan namelijk het basisprincipe van de linesource.