Porsche Design wou graag een eigen noise-cancelling hoofdtelefoon en klopte daarvoor aan bij het Britse KEF. Het eindresultaat zijn niet enkel een premium koptelefoon, maar ook een kenmerkend strakke Bluetooth-speaker.
De drie nieuwe Porsche-producten die samen met KEF ontwikkeld werden, zijn de Gravity One, Motion One en Space One. Het eerste is een 380-eur kostende Bluetooth-speaker met een bijzonder vleugeldesign uit één stuk aluminium. De inbreng van KEF bestaat onder meer uit de toepassing van de Uni-Q-technologie, waarbij een tweeter geïntegreerd wordt in een grotere middentoondriver. De Gravity One ondersteunt aptX en speelt 10 uur op de ingebouwde batterij.
Met de Motion One en Space One lonkt Porsche Design naar zakenmensen die onderweg in alle rust naar muziek willen lusiteren. Ook hier is er bij beiden weelderig met aluminium omgesprongen. De Motion One in-ears combineren het materiaal met een contrasterende zwarte halsband. De Motion One kost 250 euro, een bedrag dat verklaart wordt door het feit dat deze in-ears Bluetooth-compatibel zijn (incluis aptX-ondersteuning) en wederom tot 10 uur spelen.
De Space One is het vlaggenschip: een over-ears koptelefoon met ruisonderdrukking, imitatielederen oorkussens en een strakke look die perfect bij een Porsche-wagen past. Met een prijskaartje van 420 euro meet de Porsche Design-hoofdtelefoon met andere NC-toppers, zoals de Sony MDR-1000X en Sennheiser PXC 550.
De nieuwe KEF-toestellen zijn niet de eerste uitstap richting audio van Porsche Design. Vorig jaar presenteerde het een van de excentriekste soundbars ooit - en met een prijskaartje van 2.900 euro meteen ook van de exclusiefste. De 911 Soundbar is een 200 watt 2.1-systeem gebouwd op basis van het uitlaatsysteem van een 911 GT3.
De samenwerking tussen KEF en Porsche Design betekent niet opeens dat de Britten per se audiosystemen gaan leveren voor de racejunkies uit Stuttgart. Die werken de laatste tijd eerder samen met Burmester. Porsche Design is weliswaar opgericht door Ferdinand Porsche (de kleinzoon van), maar opereert als zelfstandig dochterbedrijf dat Porsche designprincipes naar producten buiten de autosector brengt. Onder met partnerships met merken als Lacie en RiM (Blackberry).