Op 14 februari is het weer zover: de meest romantische dag van het jaar. *Kuch*. Een dag van liefdesverklaringen, serenades en brieven van al dan niet geheime lovers. Maar het is 2016. De tijd van geschreven kaartjes of zelfs digitale boodschappen in 2D is voorbij – tenminste, als je indruk wil maken. De Nederlandse start-up Serious Game Media (SGM) introduceert daarom de eerste valentijnskaart in virtual reality.
De zogeheten VR Card bestaat uit een kartonnen bril en een te downloaden app, die samen zorgen voor een intense 3D-ervaring. Na de eenvoudige montage van de bril plaatst de gebruiker zijn smartphone in de viewer en waant hij zich in een nieuwe wereld. Hier kan de ontvanger om zich heen kijken en zelfs een wandelingetje maken.
Creëer een eigen wereld
Op www.vrcard.nl kan de zender een unieke valentijnsomgeving op een tropisch eiland creëren, inclusief eigen foto’s en een persoonlijke boodschap. De ervaring is opgebouwd als minigame met twee levels om te achterhalen wie de afzender is.
Consumenten kunnen de VR-kaart onder meer inzetten voor verjaardagen, trouwerijen en andere speciale gelegenheden. Ook ondernemers kunnen hun slag slaan. Denk aan de introductie van nieuwe producten en diensten of presentaties van bedrijfsgebouwen of trainingsprocessen.
De kaart is geschikt voor elke smartphone en laat de gebruiker op laagdrempelige wijze kennismaken met virtual reality. Nadien kan de bril ook worden gebruikt voor andere virtualreality-ervaringen, bijvoorbeeld bij verhuizingen, trouwerijen en verjaardagen.
Over SGM
De Nederlandse start-up Serious Game Media (SGM) is een internationaal opererend seriousgamingbedrijf in Bergschenhoek. SGM ontwikkelt onder meer gameconcepten en is onderdeel van de Artihove Group, een groep bedrijven die zich heeft gespecialiseerd in het combineren van creativiteit, spiritualiteit en IT.