Yamaha: Coolblue is een prima partner om business mee aan te gaan

Redactie HiFi.nl | 11 mei 2011 | Yamaha

We vroegen een aantal hifi-leveranciers naar hun ervaringen met Coolblue, online aanbieder van consumentenelektronica en steeds meer thuis op de hifi-markt.

In deel 1 Yamaha. We spraken met accountmanager Thomas Blink.  

Hoe zien jullie online specialisme, zoals Coolblue dat aanbiedt?
“Als welkome aanvulling op de normale vakhandel. Online speciaalzaken zullen in de toekomst meer van de reguliere vakhandel overnemen.” 

Wat onderscheidt Coolblue van andere e-tailers?
“De manier van werken, met een heel team per productgroep. Ook door bovenop alle nieuwe mediaberichten te zitten, onderscheidt Coolblue zich zeker van de rest van de e-tail klanten van Yamaha.”  

Wat vinden jullie van de service van Coolblue?
“Er is geen betere reclame, dan je serviceproblemen goed af te handelen en altijd in het voordeel van de klant te denken.” 

Hoe vinden jullie dat Coolblue zijn kennis overbrengt?
“Door gebruik te maken van nieuwe media en een heel team per productgroep, kan Coolblue op de meest efficiënte manier toch alle klantenvragen beantwoorden. En op die manier haar kennis overdragen naar de consument.” 

Wat vinden jullie van het assortiment van Coolblue?
“Het assortiment is zeer uitgebreid. Als een van de weinige online aanbieders, bieden ze ook alle accessoires aan.” 

Wat vinden jullie van de stap om hifi online te verkopen, en zit Coolblue op de goede weg?
“Voor hifi is er ook zeker een online markt en aangezien dat marktaandeel gigantisch groeit, moeten wij als merk zeer goed kijken naar de marktontwikkelingen in het online segment. Dit om ons zo goed mogelijk op de toekomst voor te bereiden. Aangezien Coolblue redelijk vooroploopt in hun internet sales-strategie, is dat voor ons een prima partner om de business mee aan te gaan.”

MERK

EDITORS' CHOICE