Het Amerikaanse luidsprekermerk Magico timmert de laatste twee jaar nadrukkelijker dan ooit aan de weg. Ooit begonnen met 'houten' modellen als de V- en M-serie, is het merk met de in 2010 geïntroduceerde Q5 een compleet andere weg ingeslagen. Het gelaagde berkenmultiplex kastmateriaal is daarbij vervangen door extreem geavanceerde aluminium kastconstructies. En ook de in eigen huis ontworpen luidsprekereenheden zijn in hetzelfde snelle tempo mee geëvalueerd.
Zondag 17 februari vond bij de Nuenense high-end dealer AudioXperience, de introductie plaats van de gloednieuwe Magico S1. Niemand minder dan Magico eigenaar Alon Wolf was hierbij aanwezig om zowel persoonlijke uitleg als een muzikale demo te geven.
Uit Music Emotion – Mei 2013
AudioXperience en Magico zijn twee ondernemingen met eigenlijk grotendeels dezelfde insteek. Oftewel het streven naar perfectie in zoveel mogelijk facetten van de bedrijfsvoering. Martijn Lavrijsen van AudioXperience is dan ook apentrots om zowel deze nieuwste Magico als geestelijk vader Alon Wolf, tegelijkertijd in zijn winkel te mogen verwelkomen. En ook al is er in de vaderlandse pers de nodige reclame voor gemaakt, wanneer ik toch ruim voor de gepresenteerde openingstijd op deze 17e februari de Spegelt indraai, ben ik hogelijk verbaasd door het enorme aantal geparkeerde auto's.
Voertuigen die tot wel 50 meter aan beide zijden van het pand geparkeerd staan en bijna de indruk geven van een meubelboulevard op zaterdag. Eenmaal binnengekomen blijkt het pand een ware metamorfose te hebben ondergaan. Niet alleen is de ontvangstruimte nu omgetoverd tot een sfeervolle receptiezaal, compleet met sfeervol aangeklede statafels en zelfs een heuse catering die iedereen van een hapje en drankje voorziet.