NIEUWSB&W

Gehooradvies tijdens zomerfestivals

Redactie HiFi.nl | 02 augustus 2006 | B&W

(ingezonden mededeling)

Backstage gehooradvies aan artiesten
 
Onder artiesten en professionals in de muziekindustrie staat gehoorbescherming vaak niet hoog op de prioriteitenlijst. En daar moet, zo meent Earproof, verandering in komen. Daarom start Earproof deze zomer met een awareness campagne voor zowel mensen in de muziekindustrie als hun toehoorders.

Earproof stelt zich ten doel om mensen zich bewust te maken van de gevaren van langdurige blootstelling aan hard geluid en begint daarvoor bij de bron: professionals in de muziek business. Om het deze mensen gemakkelijk te maken, komt Earproof naar hen toe. Zo is het team van Earproof aanwezig in de backstage VIP-area van Global Gathering om muzikanten en geluidsmensen te adviseren en te informeren over hun gehoor.

De campagne die Earproof samen met Bacou-Dalloz en Silent Disco initieert om het luisterend publiek gehoorbewust te maken, richt zich voornamelijk op (dans)festivals. Deze zomer deelt Earproof 50.000 paar oordoppen uit op o.a. Dance Valley, Extrema, Solar Ticket for Tibet en Global Gathering. De oordoppen zijn ludiek verpakt als ‘volumeknop’ met een bijbehorend informatief boekje.

Earproof is leverancier van gehoorbescherming en high end in-ear monitors die datzelfde doel dienen. Behalve one-size-fits-all maakt Earproof gehoorbescherming en in-ear monitors op maat. Tijdens Extrema & Solar worden muziekprofessionals in de gelegenheid gesteld om maatproducten aan te laten meten.

MERK

EDITORS' CHOICE