Huisshow maart 2005
Het komt niet vaak voor dat je alleen in een volledig besneeuwde Efteling loopt. Mij overkwam dit vanochtend toen ik een bezoek bracht aan de Huisshow 2005 van Harman Consumer Holland.
Een rare gewaarwording is het wél: een lege parkeerplaats pal voor de ingang van de Efteling. Je parkeert letterlijk voor de poort. Vervolgens direct naar binnen zonder 100 euro (afhankelijk van het aantal kinderen) te hoeven aftikken. Een uitnodiging met daarop 8 piraten is namelijk al voldoende. "Harman zit in de Fata Morgana, voorbij het spoor rechtsaf”, legt de enige bewaker bij de kassa’s me uit. Links passeer ik vervolgens Dé groene ABN AMRO bank, normaal tjokvol met kinderen die gefotografeerd worden door pa of ma. De vijver, waar in de zomer honderden dagjestoeristen ronddobberen in vrolijk gekleurde bootjes, is nu deels bevroren en een paar vage zwarte vlekjes blijken bij nader inzien eenden te zijn die wat onzeker over het ijs waggelen.
Dat voor Harman Consumer Holland de relatie met haar dealers uitermate belangrijk is, blijkt wel uit de grootse opzet van deze Huisshow. De Fata Morgana is een week lang het eigendom van Harman Consumer Holland. Naar verluid zijn er ‘s avonds vuurspuwers en dansende dames aanwezig. Honderden relaties van Harman hebben ondertussen de huisshow bezocht zo blijkt, met als absolute topdag afgelopen weekend toen op zondag meer dan 600 mensen getuige waren van de presentatie van de nieuwste produkten van Infinity, JBL en Harman Kardon. Voor mij op deze vroege ochtend geen boterbier en buikdanseressen, maar hiervoor in de plaats verse koffie en een gesprek met Marketing Manager Erik Geuns. “Had je maar ‘s avond moeten komen” grapt hij nog zonder medelijden.
In een ruime zaal staat het actuele assortiment van Harman Consumer opgesteld, met daartussen de noviteiten en primeurs. Ik loop ze op de volgende pagina kort met u door en verwijs u graag naar de bijgaande foto’s.