Vanuit de achterliggende gedachte van steeds stijgende brandstofprijzen en transportkosten besloten de indie band Peter And The Wolf en indie zangeres Jana Hunter om voor hun augustus 2006 tournee, waarbij zij meerdere steden aan de oostkust van de Verenigde Staten aandeden, gebruik te maken van een zeilboot.
Voor Hunter bleek het in creatieve zin een vruchtbare omgeving te zijn. Ze schreef er de dertien korte nummers die een plek gevonden hebben op haar nieuwe lp ‘There’s No Home’, uitgebracht op het Gnomonsong label.
Het als folk te duiden album opent met het meditatieve ‘Palms’ waarin naast Jana’s stem ook haar gitaarspel, aangevuld met het geluid van Matthew Brownlie’s elektrische piano te horen is. In de tweede song ‘Babies’ is ze tevens te horen op viool, het instrument dat ze al vanaf haar negende jaar bespeelt. De viool en de gitaren, o.a. de basgitaar van broer John Hunter, drijven op een door de drums aangedragen fundament in dit vanuit melancholie tot vreugde transformerende nummer.
Wat het meest intrigeert aan dit album zijn wel de tegengestelde emoties die aan de luisteraar voorgeschoteld worden. En dan heb ik het nog niet over de verschillende stijlen die over elkaar heen buitelen. In ‘Vultures’ krijgt haar gitaarspel een flamencoachtig karakter terwijl ‘Bird’ duidelijk zowel gospel als country invloeden heeft. De levendige beat van ‘Bird’, die ook in ‘Oracle’ de toon zet, maakt dat deze twee nummers tezamen met ‘Babies’ tot de hoogtepunten van deze sterke lp behoren.